  • 21. Data: 2023-03-24 18:45:01
    Temat: Re: Pompa ciepła, koszty
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2023 17:13, Myjk wrote:
    > A jak często prądu nie ma i jak długo? Mój nowy dom potrafi stać
    > tydzień bez grzania i nikt nie zamarznie.

    Ja dorzucę tylko przykład znajomych - dom z 2018r, br. styczeń/luty
    wyjechali na 2 tygodnie na wakacje. Bez większej refleksji, znajomy
    wyłączył "cały dom" zostawiając tylko alarm. Po powrocie, jak powiedział
    mieli 10C w domu. On był tym zaskoczony, ja zaskoczony byłem że tylko
    tyle spadła temperatura. Ale podaje jako przykład.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2023-03-24 21:21:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie przesadzasz trochę? Janusz napisał 30 tys "za pompę z montażem". Za
    > "modernizację kotłowni" 15 tys.
    To nie ja tylko Trybun :) ja składam i będzie mnie max 10-12 kzł
    kosztować z montażem.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2023-03-25 08:18:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 23.03.2023 o 12:42, heby pisze:

    > Tu chodzi o sytuacje, kiedy prądu nie ma.
    >
    > Ja na tą okazję mam kominek z płaszczem, duży UPS i generator (do pompy
    > obiegowej). I mam też piec gazowy, który mam tylko dlatego, że go nie
    > zlikwidowałem, szacujac ryzyko.

    Sorry, ale bez sensu te Twoje "zabezpieczenia".
    Na sytuacje awaryjne trzeba mieć plan awaryjny a nie zapasową kotłownię.

    Co jest takim planem? Np. "farelki" (nagrzewnice) na kartusze gazowe.
    Taka nagrzewnica rozmiaru dużej książki kosztuje 200 zł, kartusze 400 ml
    zajmują mało miejsca i pozwalają działać ok 2-3 godziny, moc cieplna to
    ok 1500-2000 W.

    Kupujesz 2-3 takie nagrzewnice (albo chociaż jedną), do tego kilka kg
    gazu w zapasie - i jesteś przygotowany na tygodniową awarię. Albo i dłuższą.

    --
    MN

  • 24. Data: 2023-03-25 08:57:59
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.03.2023 o 11:38, Janusz pisze:
    > Pewnie teraz lepszą ciężko znaleść, wszystko poszło do góry.

    Ale czy ona nie za duża? No właśnie, już naszych władz broszka aby nie
    było tanio, oni muszą się bawić w dobrych wujków sponsorujących
    inwestycje Polaków a robią nam tylko niedźwiedzią przysługę. To samo
    zresztą z cenami nieruchomości. Nie dają ani na metr zadziałać
    "niewidzialnej ręce rynku".

    >  Zaproponował także modernizację kotłowni
    > Nie rób tego, nie będziesz miał żadnej rezerwy chyba że masz kominek
    > którym ogrzejesz dom przez powiedzmy tydzień dwa.

    Jeżeli chcę skorzystać z "filantropii i dobroci" rządu w postaci dopłaty
    to muszę.

  • 25. Data: 2023-03-25 08:58:49
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > A te programy to ile realnie obniżą koszt z tych 30 tys? Pytam, bo
    > kiedy ja montowałem pompę to nie było żadnych programów. A PC 11kW z
    > montażem kosztowała 18tys brutto.

    W teorii z 30000 mamy 19400zł. Jednak nie jest to kasa która będzie w
    umowie. A z tymi dopłatami to ostatecznie może być różnie.

  • 26. Data: 2023-03-25 09:00:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 23.03.2023 o 11:52, heby pisze:

    > Nie wiem ile z tego montaż. Ale podpowiadam, że pompa ciepła do 10kW
    > nie powinna być droższa niż naście kzł.
    >
    > https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-haier-au082fy
    cra-hw-7-8-kw-12921751451

    A orientujesz się jak to wygląda w innych firmach, na ile sobie
    wyceniają montaż?

    > 3x większą powierzchnię popycham 12kW. Jednak to silnie zależy od tpu
    > odbiorników. Dla koaloryferów nie będzie tak różowo.

    No, kaloryfery, i to z gatunku tych mniejszych.

    > NIC nie wywalaj jeśli nie masz nakazu lub korzysci finansowej. Zostaw
    > jak najwięcej starego, działajacego osprzętu. Pompy też się psują i
    > wymagają jakiegoś zapasowego źródła ciepła. Jak na razie nie ma zakazu
    > posiadania pieca na węgiel. Może być zakaz używania.

    Teoretyczny nakaz i korzyść jest - za sprawą dopłat. Wywalenie pieca
    węglowego to podstawowy warunek. Nie wiem tylko w czym może audytorowi
    przeszkadzać boler który może być użytkowany również za pomocą zasilania
    na prąd.

  • 27. Data: 2023-03-25 09:01:23
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 24.03.2023 o 16:32, Myjk pisze:
    > Thu, 23 Mar 2023 11:13:01 +0100, Trybun

    > Zależy co w tej cenie jest. Przy obecnych cenach zasobników CWU,
    > buforów, wszelakich złączek, 35000 z montażem to jest normalna cena.
    > 30 tys. usługowo to podejrzanie mało, chyba że to sama PC bez bufora (min.
    > 200L) i bez zasobnika CWU.

    Tego to akurat nie wiem, stanowczo za dużo gadał aby to wszystko
    spamiętać, a spis kosztorysowy opiera się tylko na pc z montażem i
    modernizacji kotłowni.

    > Hymon to taki sam kolos jak Columbus, w większości ceny
    > 50-100% wyższe niż na rynku, robią podwykonawcami, więc
    > generalnie hgw na kogo trafisz.

    Bardzo próbują imponować swoimi związkami z kopaczem Lewandowskim,
    podobno jest znaczącym udziałowcem, praktycznie co kilka zdań to "my i
    Robert"...

    Z tego co mówił to maja własne ekipy zaangażowane na stałe. Ale czy coś
    to może zmieniać, zwłaszcza że w necie są totalnie mieszani z błotem
    przez klientów..

  • 28. Data: 2023-03-25 09:39:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 25.03.2023 o 08:57, Trybun pisze:

    > Jeżeli chcę skorzystać z "filantropii i dobroci" rządu w postaci dopłaty
    > to muszę.

    W ogóle się nie martw.
    Kominek czy "zapasowy piec" to nie są plany awaryjne. To pomyłka
    logiczna. Kup awaryjnie piecyk gazowy i po kłopocie. Kosztuje grosze,
    zajmuje mało miejsca i śpisz bezpiecznie.

    --
    MN

  • 29. Data: 2023-03-25 09:53:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-25 o 09:39, Marcin N pisze:

    > W ogóle się nie martw.
    > Kominek czy "zapasowy piec" to nie są plany awaryjne.
    A co wg ciebie?

    >To pomyłka logiczna.
    Raczej Twoja wypowiedź to pomyłka, kominek juz mi kilka razy uratował
    tyłek jak się piec gazowy zepsuł

    > Kup awaryjnie piecyk gazowy i po kłopocie. Kosztuje grosze,
    Pleciesz głupoty, całe spaliny zostrają w domu razem z wilgocią, taki
    piecyk to dopiero pomyłka, poza tym musi go kupić, kominek ma, kominek
    robi też za dekorację w domu, piecyk raczj nie.

    > zajmuje mało miejsca i śpisz bezpiecznie.
    Z butlą gazową, na pewno :(
    Palnąłeś głupotę taką że aż głowa boli.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2023-03-25 09:54:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-25 o 08:18, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Kupujesz 2-3 takie nagrzewnice (albo chociaż jedną), do tego kilka kg
    > gazu w zapasie - i jesteś przygotowany na tygodniową awarię. Albo i

    Ale bzdury, wyżej napisałem dlaczego.

    --
    Janusz