  • 11. Data: 2021-03-29 19:31:10
    Temat: Re: Problem z rurą kanalizacyjną
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.03.2021 o 14:38, Pete pisze:

    > Ale o tym budyń pisze. Nawet jeśli zgłosisz samowolę to nie możesz nic z
    > nie zrobić.
    > Dopiero nakaz rozbiórki, zapewne poparty prawomocnym wyrokiem WSA pomaga
    > w rozpoczęciu procedury rozbiórki.

    Podejrzewam, że jak się sąsiad dowie o zgłoszeniu i odszkodowaniu to
    szybciutko podejmie kroki. Jeśli nie, to nie. Najważniejsze to ustalić
    obecny stan a nie przebudowywać rurę bez tej wiedzy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-03-29 20:57:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale o tym budyń pisze. Nawet jeśli zgłosisz samowolę to nie możesz nic z
    > nie zrobić.
    > Dopiero nakaz rozbiórki, zapewne poparty prawomocnym wyrokiem WSA pomaga
    > w rozpoczęciu procedury rozbiórki.

    No ale zaraz. Skoro nie ma zgody na tą rurę, to w czym problem. Wykopać
    i niech się sąsiad martwi. A jak uważa, że ma do niej prawo, niech idzie
    do sądu. Nie rozumiem Twojego podejścia, w jego świetle mogę Ci wejść na
    posesję, zrobić co zechcę, a jak będę dobrze się migał z sądami, to nic
    nie zrobisz.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2021-03-29 21:37:25
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 20:57:02 UTC+2 Irek.N. napisał(a):
    > No ale zaraz. Skoro nie ma zgody na tą rurę, to w czym problem. Wykopać
    > i niech się sąsiad martwi.

    tak, zostań bandytą na ochotnika...
    Jeszcze mu odszkodowanie wypłacisz :-)

    >A jak uważa, że ma do niej prawo, niech idzie
    > do sądu.

    prawo przyjdzie do ciebie w postaci policji

    b.

  • 14. Data: 2021-03-30 06:35:45
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2021-03-29 o 14:09, LordBluzg(R) pisze:

    > No to prosty myk. Dzwonisz do przedsiębiorstwa od rury (bo nadal nie
    > wiem co to za rura)

    To rura kanalizacyjna 160mm, do której podłączonych jest kilka domów.

    i stwierdzasz stan prawny. Jeśli to rura prywatna
    > sąsiada, to albo ją natychmiast sam przebuduje albo zgłaszasz samowolę.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 15. Data: 2021-03-30 09:59:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-29 o 20:57 +0200, Irek.N. napisał:
> [...]
    > niech idzie do sądu. Nie rozumiem Twojego podejścia, w jego świetle
    > mogę Ci wejść na posesję, zrobić co zechcę, a jak będę dobrze się

    To tak nie działa - gdyby rura była położona przedwczoraj to faktycznie
    da się zrobić jak piszesz, ale jeśli to rura leżąca już od
    kilku/kilkunastu lat i odcięcie jej pociągnie za sobą jakieś przykrości
    dla sąsiadów to może być dym. Patrz "służebność przez zasiedzenie".

    Mateusz

  • 16. Data: 2021-03-30 10:24:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 06:35, ks pisze:
    [...]
    > To rura kanalizacyjna 160mm, do której podłączonych jest kilka domów.

    To na co czekasz? Ustal kto jest odpowiedzialny za tą rurę i dowiesz się
    jak wygląda stan prawny.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2021-03-30 14:43:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 00:35:07 UTC+2 ks napisał(a):
> [...]
    > Teraz wychodzi że jednak przeszkadza i tu dwa pytania.
    > Czy jest szansa że właściciel rury przestawi ją nieco na swój koszt
    > I drugie pytanie czy technicznie jest poprawnie żeby rura kan fi 160
    > miała kolanko dajmy na to 15 stopni bez studzienki w tym miejscu. Tak na
    > prawdę to musiały by być ze 4 takie kolanka żeby ominąć "kolizyjny" kawałek.
    >
    > Pozdr.
    > K.S.
    >
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    Masz możliwość a nie nakaz kupienia kawałka ziemi z czyjąś rurą. To nie kupuj. Jak
    kupisz i zaczniesz się sadzic to zobaczysz jak wygląda miłość bliźniego w wykonaniu
    wieśniaków.

  • 18. Data: 2021-03-30 14:53:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

> [...]
    > kilku/kilkunastu lat i odcięcie jej pociągnie za sobą jakieś przykrości
    > dla sąsiadów to może być dym. Patrz "służebność przez zasiedzenie".

    Bardzo stara rura, mówisz. To inaczej. Czy to nie jest taki przypadek
    jak z energetyką, której słupy stoją na posesjach i nie ma żadnego
    dokumentu sankcjonującego ten stan? Znajomy ma taki przypadek,
    energetyka powołała się na zasiedzenie. On się zasadniczo zgadza, tylko
    prosi grzecznie o odszkodowanie, gdyż słup na środku działki
    delikatnie...przeszkadza? Sprawa była w sądzie, ale dawno nie miałem
    kontaktu i nie wiem czy już jest rozstrzygnięcie.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. Mój ojciec pogonił kiedyś (dawno-komuna) gości z TP. Przyjechali
    sobie i będą słup stawiać, na brzegu naszej posesji. Ojciec słusznej
    postury, więc dał radę, nawet trawy nie ruszyli :). Słupa do dzisiaj nie
    ma i raczej już nie będzie.

  • 19. Data: 2021-03-30 23:38:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-30 o 06:35, ks pisze:

    > To rura kanalizacyjna 160mm, do której podłączonych jest kilka domów.
    To jesteś bez szans, to nie gaz czy woda że można prawie dowolnie
    prowadzić, tu muszą być spadki a jak rura od dawna to marne szanse na
    pozbycie się jej.

    > i stwierdzasz stan prawny. Jeśli to rura prywatna
    Bzdura.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2021-03-30 23:51:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.03.2021 o 23:38, Janusz pisze:

    > Bzdura.

    Sam jesteś bzdura. Jeśli znalazłbym jakąś prywatną rurę sąsiada na
    swojej posesji to zwyczajnie zgłaszam samowolę a reszta już w prawie.
    W przypadku oporu, sąsiad ma sprawę o odszkodowanie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>