  • 1. Data: 2012-04-19 09:08:25
    Temat: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z odkurzaczem Rainbow zarówno w
    wersji E (lub starszej SE) jak i E2? W E2 wprowadzono m.in. silnik
    indukcyjny zamiast szczotkowego...
    O ile mi wiadomo, silniki indukcyjne są niemal bezgłośne w porównaniu ze
    zwykłymi (przynajmniej widzę - a raczej słyszę - jak fajnie działa nowa
    pralka :) Rainbow jest dosyć głośny - czy zastosowanie silnika indukcyjnego
    zmienia w sposób istotny tę kwestię?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2012-04-19 22:04:50
    Temat: Re: Rainbow - czy ktoś porównał modele E i E2?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    > nowa pralka :) Rainbow jest dosyć głośny - czy zastosowanie silnika
    > indukcyjnego zmienia w sposób istotny tę kwestię?

    naprawdę kup sobie normalny odkurzacz porządnej firmy z elektroniczną
    regulacją ciągu w rękojeści, filtrami hepa i cyklonem.

  • 3. Data: 2012-04-20 01:47:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2012 22:04:50 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    > naprawdę kup sobie normalny odkurzacz porządnej firmy z elektroniczną
    > regulacją ciągu w rękojeści, filtrami hepa i cyklonem.

    Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
    I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?
    Nie? To dziękuję...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2012-04-20 05:29:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
    > I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr
    > wodny? Nie? To dziękuję...

    a na diabla ci filtr wodny...

    miałem odkurzacz z filtracją wodną przez dłuższy czas i powiem ci jedno nie
    ma bardziej upierdliwego rozwiązania na święcie, Ciężki kłopotliwy w
    uzbrojeniu, nie przelecisz nim tak na szybko bo sie coś rozwaliło. Po każdym
    sprzątaniu musisz przeprowadzać operację czyszczenia odkurzacza, wylać wodę
    wypłukać.
    Normalny odkurzacz po prostu włączasz i używasz potem wyłączasz i odstawiasz
    w miejsce stacjonowania (ewentualnie wytrzepujesz zawartość pojemników na
    odpady. Co jakiś dłuższy czas myjesz filtry.

  • 5. Data: 2012-04-20 08:03:13
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-20 01:47, Jacek Osiecki pisze:

    > Tak jak się spodziewałem - nie na temat.
    > I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?
    > Nie? To dziękuję...

    Innej odpowiedzi nie dostaniesz. Tu piszą ludzie myślący i nie dający
    się nabierać na papkę markietingową.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2012-04-20 09:09:32
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-04-20 01:47, Jacek Osiecki pisze:
    > I ile taki "normalny odkurzacz" będzie kosztował? Będzie miał filtr wodny?

    Będzie miał.
    http://www.agito.pl/karcher-ds-5600-4091-440144.html
    ?utm_medium=Feed&utm_source=ceneo.pl&utm_campaign=ws
    zystkie&utm_content=440144

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-04-20 09:21:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2012 08:03, wolim pisze:

    > Innej odpowiedzi nie dostaniesz. Tu piszą ludzie myślący i nie dający
    > się nabierać na papkę markietingową.

    To znaczy tak - kiedyś miałem okazję do ustawowych 10 dni testowania ;)
    i system Rainbow z filtrem wodnym ma kilka plusów, chociażby
    wydmuchiwane powietrze jest chłodne i ładnie nawilżone.

    Oczywiście jeśli ktoś już ma pełną kontrolę klimatu i nie ma za sucho,
    jest to dodatek zbędny.

    Jest też dużo lepszy, niż systemy z "filtrami wodnymi" gdzie powietrze
    sobie bąbelkami przelatuje przez ów filtr albo po prostu uderza w
    powierzchnię wody.

    Ale cena jest... kosmiczna. A strategia sprzedaży mocno nieetyczna. Po
    ile teraz to cudo sprzedają?

    Swoją drogą u siebie mam w tej chwili następujący komplet: malutki
    tandetny odkurzaczyk z symbolicznym odwirowywaniem i czymś w rodzaju
    filtru Hepa + mop. I z tego zestawu mop kosztował więcej, niż ten
    odkurzaczyk ;) (za odkurzacz dałem jakieś 90zł).

    Sprawdza się ładnie (podłoga ceramiczna i kominek oraz dwa koty w domu).

  • 8. Data: 2012-04-20 10:55:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-20 09:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale cena jest... kosmiczna. A strategia sprzedaży mocno nieetyczna. Po
    > ile teraz to cudo sprzedają?

    Tu dotknąłeś sedna sprawy :)
    Ja nie twierdzę, że ten odkurzacz jest zły. Wiem natomiast, że nie jest
    wart swojej ceny...

    Ja tam mam tradycyjnego Zelmera - teraz w nowym domu się szarpnąłem i
    wziąłem jakąś wersję "silent". Ciągnie lepiej niż bułgarska zbieraczka
    jagód z drogi krajowej numer osiem i jest rzeczywiście dużo bardziej
    cichy niż tradycyjny odkurzacz. Fakt - jak się ostatnio majeranek
    rozsypał i żona go odkurzyła, to teraz przy każdym włączeniu odkurzacza
    czuć w domu żurkiem, ale to przecież miły zapach... No i kosztował
    niewiele ponad 300 złotych OIDP.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-04-20 11:01:34
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-20 10:55, wolim pisze:

> [...]
    > rozsypał i żona go odkurzyła, to teraz przy każdym włączeniu odkurzacza
    > czuć w domu żurkiem, ale to przecież miły zapach... No i kosztował

    A! I jeszcze dodam, że moją Zośkę, lat 1 z bajerem, najbardziej rajcuje
    nastawianie gęby do wylotu powietrza, jak odkurzam. Początkowo ją
    goniłem, bo bakterie i te tam, ale później poszedłem po rozum do głowy i
    pozwalam jej trochę tego syfu powdychać - niech łapie odporność, bo
    teraz wszystko takie sterylne, że trudno znaleźć miejsce na ćwiczenie
    przeciwciał... :)

  • 10. Data: 2012-04-20 11:31:33
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-04-20 11:01, wolim wrote:
> [...]
    > pozwalam jej trochę tego syfu powdychać - niech łapie odporność, bo
    > teraz wszystko takie sterylne, że trudno znaleźć miejsce na ćwiczenie

    Fakt dzieciaki dziś mają coraz więcej alergii i innych przypadłości co
    niewątpliwie spowodowane jest zbyt higienicznym trybem życia... ale nie
    tych dzieci a poprzedniego pokolenia i jeszcze wcześniejszych. To jest
    proces długotrwały.
    Podkładanie dziecku pod nos wylotu odkurzacza to chyba nie do końca
    dobry pomysł.

    Pozdr.