  • Data: 2021-06-10 13:09:08
    Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wydaje mi się, że Szanowni grupowicze zapominają, że problem akumulatorów energii dla
    pojedynczych gospodarstw może zostać rozwiązany przez wykorzystanie akumulatorów w
    samochodach elektrycznych!
    Na razie brzmi to jak jakieś bajki, ale chyba nie ma innej przyszłości dla
    motoryzacji (no, może samochody "wodorowe").
    Wydaje mi się, że postęp w tej dziedzinie i opodatkowanie paliw kopalnych wymusi
    takie relacje cenowe, że za kilka lat elektryki będą w cenie spalinowych, a co za tym
    idzie samochody te staną się dość powszechne.
    A jak już będziemy mieli taki samochód pod domem, będzie mógł zbierać energię
    produkowaną w panelach, a wieczorem oddawać część na potrzeby domu.

    Niestety zimą dalej skazani będziemy na prąd z gniazdka. A skąd on się w tym gniazdku
    pojawi - tego niestety nie wiem. Ale raczej z nie będzie pochodził z paliw kopalnych.

    zdrowie

    ps nie zapominajmy o pani Malinkiewicz i jej fabryce perowskitów. Mimo nieco niższej
    wydajności od paneli krzemowych, wygrywają ceną i "elastycznością". Ta technologia
    może wiele zmienić.