eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Date: Mon, 5 Jun 2023 06:19:38 +0100

    On 23/05/2023 21:21, Mateusz Viste wrote:

    > To jest ciekawy pomysł z tą baterią - ładować w nocy, zużywać w dzień.
    > Wydaje mi się jednak, że jest jeszcze za wcześnie, by taki system był
    > opłacalny.
    >
    > U mnie kWh przy taryfie stałej kosztuje 0.20 Eur, a kWh nocny przy
    > dwutaryfowej ofercie 0.16, czyli 4 centy różnicy. Zakładając 10
    > kWh buforowania dziennie, wychodzi 150 euro oszczędności rocznie.
    > Liczmy 140, bo straty + ekstra koszt dwutaryfowego abonamentu.

    właśnie doszukałem się taryf do ładowania elektrycznych aut. Jedna firma
    ma 4h ładowania dziennie w cenie ?0.04/kWh albo chyba 6h za ?0.08/kWh
    (przy standardowej stawce ?0.32/kWh). Obydwie taryfy wymagają posiadania
    samochodu elektrycznego.
    Nie wiem jak to sprawdzają (do leasingowanego auta nie dostajesz 'dowodu
    rejestracyjnego', więc być może musisz przedstawić umowę leasingu - albo
    nic...), ale inna firma (która oferuje chyba ?0.10/kWh w nocy) napisała,
    że trzeba mieć smart ładowarkę do auta - więc prawdopodobnie z niej
    odczytują zużycie i na jej podstawie nalicza niższe opłaty (i to może
    służyć za potwierdzenie posiadania elektryka...).
    Trzeba by więc zainstalować ładowarkę EV i zmusić ją do ładowania
    baterii w domu. Po ?0.04 może mieć to nawet sens (koszt ładowarki to ok
    ?500, a oszczędności na prądzie, gdyby korzystać tylko z nocnej taryfy -
    ?1200 rocznie).
    Możesz poszukać czy u Ciebie też nie ma podobnych taryf, w końcu nie
    tylko w UK mają ciśnienie na sprzedaż elektryków.
    IMO panele i tak warto dodać, bo to akurat część systemu, która zwraca
    się najszybciej

    Lukasz