  • Data: 2023-03-13 12:33:58
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: ks <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-11 o 21:38, Irek.N. pisze:
    > Pytanie. Czy budowa w dzisiejszych czasach domu parterowego preferuje
    > wybór materiału/technologii jeżeli chodzi o ściany?
    > Zastanawiam się gdyż 10 lat temu budowałem z Ytong-a i muszę powiedzeć
    > nigdy więcej. Wszystkie ściany pękają i to w miejscach absurdalnych
    > wręcz. Nie ma mowy o napreżeniach, po prostu pustaczki się kurczą.
    > Ytong więc odpada, a wraz z nim wszystkie betonokomórkowe bloczki - nie
    > zaufam.
    >
    > Pomyślałem o ceramice, nie widziałem aby ściany z tego materiału jakoś
    > pracowały, ale słyszałem i widziałem jak "dmucha z gniazdek". Wiem, złe
> [...]
    Spore znaczenie ma też producent materiału.
    W przypadku silki chyba najmniejsze, nie widziałem słabej silki.
    Ale np BK to sam byłem świadkiem jak jeden majster mówił że zgłasza
    kierownikowi że cos est nie tak z materiałem bo rozpada się w rękach.
    Z kolei widziałem stare suporexy robione za komuny i stały latami na
    deszczu mrozie i nic im nie było, mechanicznie tez byly mocne.
    Podobnie z ceramiką, widziałem pustaki wypalone jak dzwon i takie które
    były słabiutkie.
    Wg mnie ceramika może być ok ale trzeba wczesniej pomacać.
    BK to nie wiem, chyba już takich nie ma jak za komuny.
    Silka raczej zawsze mocna.
    Ja zrobiłem z ceramiki i nie narzekam, nic a nic nie pękło.
    Może znaczenie teżmiało to że murowałem na zaprawie C-W.
    Silki nie wybrałem bo obawiałe się mostków term.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.