  • Data: 2020-08-11 17:29:51
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KIKI napisał:

    > Wojaka Szwejka to nie masz co cytować.

    Co ja poradzę, że te geopolityczne analizy brzmią tak, jakby były
    wygłaszane "Pod Kielichem" po pięciu piwach i śliwowicy? I tyle
    samo są warte.

    > Wystarczy spojrzeć na czasy lat 90+ i wojny w krajach byłej Jugosławii.
    > Mam tam znajomego, rodowitego ichniego. Opowiadał mi jak jednego dnia
    > sąsiedzi wyjęli noże i strzelby i napadli na sąsiadów mieszkających
    > w tych samych blokach. Waśnie narodowościowe i etniczne odżyły w jedną
    > noc. Opisywał mi to dokładnie. Z tego względu jedność etniczna narodu
    > jest podstawą egzystencji społeczeństwa. Multi kulti nie sprawdza się.

    Tych "ichnich" to ja znam wielu. Stąd i "dokładnych" opisów mam sporo.
    Do tej różnorodności mogę dodać spojrzenie własne, z dalszej perspektywy,
    które pozwala mi na zrozumienie, dalczego w niektórych miejscach na tak
    długo zatrzymał sie XIX wiek. Jedno wam powiem: wy nie macie drugiego
    Slobo, a sami też jesteście mocni tylko w gębie. Za noże nie chwycicie.
    Na razie tylko jeden sie odważył.

    Jarek

    --
    Grudi mi dere pogani zrak,