    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Co wybrać?
    <CiaZG.299762$oCi.285483@fx02.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200813155704.53b3b570@mateusz> <zZkZG.174491$jbb.150739@fx44.ams1>
    <20200814083200.18d909a8@mateusz> <BpsZG.307723$iXb1.102674@fx03.ams1>
    <20200814112948.7837eb6f@mateusz> <5BtZG.266585$dTb.11433@fx41.ams1>
    <20200814133116.7f9222cf@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814140446.42f25d3c@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200814152122.45beb2ac@mateusz> <RXHZG.225709$Fm.28827@fx28.ams1>
    <20200815092922.2579a7e8@mateusz>
    Date: Sat, 15 Aug 2020 09:07:59 GMT

    On 2020-08-15, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

    > Pudło. Moje stanowisko było identyczne kiedy byłem dwudziestolatkiem
    > bez grosza, zastanawiającym się czy w przyszłym miesiącu zdołam opłacić
    > czynsz kawalerki (tak, byłem takim).

    Jak byłeś dwudziestolatkiem to byłeś pewnie osobą niespecjalnie
    dojrzałą, a za to byłeś pełną wiary, bądź oczekiwań, które w Twoim
    przypadku się spełniły.

    > Znów pudło, panie socjologu.

    Bierzesz to zbyt bardzo do siebie. Nie staram się wpasować Mateusza i
    udowodnić coś na Jego przykładzie. Bardziej chcę uświadomić, że wiele
    jest osób, które nie miały i nie mają tak fajnie ja Ty czy ja i nadal są
    to wartościowe osoby mimo że nie płacą zbyt wielkich podatków.

    > Znam kilka (na ścisłość to trzy) rodzin, których dotknęło takie
    > nieszczęście. Radzą sobie bardzo dobrze - również finansowo. A ty po

    Ja znam dużo więcej - moja żona jest terapeutą dzieci z problemami. Czy
    dowodzi to, że nie ma rodzin, które sobie z tym mniej radzą? Czy dowodzi
    to, że nie radzą sobie tak dobrze, bo jest to banda leni i nieudaczników,
    co z lekka imputujesz? Czy mówi to cokolwiek o proporcji tych co sobie
    radzą z tymi co nie? No to co zmienia ta informacja?

    > prostu uprawiasz populizm, wyciągając z rękawa emocjonalne obrazki.
    > Tak, zdarzają się ludzie skrajnie biedni, którym do tego urodzi się
    > niepełnosprawne dziecko. Tak bywa. Czy to daje im prawo rozporządzać
    > cudzym majątkiem? Po mojemu nie. Zresztą w dzisiejszej demokracji tacy

    Wydaje mi się, że skoro pojawili niezależnie od własnej woli w pewnej
    zastanej rzeczywistości to powinni mieć na nią jakiś wpływ, inaczej
    sprowadza się ich do roli... jakiej?

    > ludzie tak czy inaczej zupełnie się nie liczą - właśnie dlatego, że są
    > statystycznym marginesem, którego głos gubi się w tłumie roszczeniowej
    > patologii.
    >
    > To mi przypomina, że w dalszym ciągu nie wyjaśniłeś na czym polega
    > "wychowywanie dzieci tak naprawdę", które wcześniej przywoływałeś.

    Moje zdolności dydaktycznie nigdy nie były zbyt dobre: Wychowanie dzieci
    polega na tym, że poświeca się im czas, prowadzi się za rączkę
    (przenośnia, i nie), objaśnia, cierpliwie, do skutku. Jak się siedzi w
    korpo od rana do nocy czesząc kasę to za specjalnie nie ma jak. Jak się
    wychowuje babcią lub szkołą, również.

    > Przy czym ignorujesz fakt, że NSDAP jest produktem demokracji, a nie
    > tworem kapitału. Partia ta była wręcz przeciwna kapitalistom - władza w
    > ręce ludzi, równość dla wszystkich, precz z niewolnictwem bankowym,
    > proletariat górą itp znane chwytne hasła. Potem doszły kolejne hasełka,
    > które demokratyczne masy również łyknęły bez większego trudu.

    Moment, to nie ja wywlokłem NSDAP. Nie uzywamy go czasami w zastępstwie
    pojecia "faszyzm" co z kolei odnosi się do państwa totalitarego,
    przymusu, gdzie wymienione służą realizacji pewnych celów, tu
    zwiększenia rentowności spółki (posunięte do absurdu)?

    > No i pytanie - czym jest dla ciebie ten "zdrowy margines", o którym
    > mówisz, i jak on się ma do tego o czym tu dyskutujemy?

    Status quo, w tym w Polsce. Pozbawienie prawa decydowania osób nie
    dokładających się podatkowo w jakiś umowny, wystarczający sposób do
    kasy, byłoby MZ zlikwidowaniem takiego marginesu.

    --
    Marcin