    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Co wybrać?
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <0...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <Uj_YG.172797$jbb.129851@fx44.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <VwaZG.393582$oU.185728@fx26.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <PylZG.120565$C24.120413@fx13.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YIGZG.186046$ay7.82499@fx22.ams1>
    Date: Sat, 15 Aug 2020 15:37:17 +0200

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Nie wiem czy to ten przypadek, bo to się jakby odbywa przynajmniej w
    > obrębie 2ch pokoleń. Czyli, rodzice ach och, fajna ta kolej; ich dzieci,
    > które narodzin kolei nie doświadczyły: długi wagon wpada w rezonansowe
    > wibracje na metalowych torach co powoduje chorobę dwubiegunową
    > mieszkańców przyległych wiosek.

    To się może przechować w międzypokoleniowej pamięci zbiorowej. Wciąż
    przewijają się opinie, że coś "przed wojną było lepsze", choć świadków
    już raczej nie ma. Lepszość (względem przeszłości) łatwo uzasadnić
    pierwotnym entuzjazmem. Późniejsze dziadostwo powojenne utrwaliło
    wizję wspaniałości. A stąd już tylko krok do "Luxtorpeda była super,
    nie to co jakieś Pendolino".

    > Chyba tego nie rozstrzygniemy, bo nie bardzo jest jak, ale mam takie
    > poczucie narastającej i wszechobecnej miałkości. Ale możesz mieć rację,
    > że to efekt dostępności.

    Pisałem o tym niedawno, bo komuś się wydawało, że przed wojną to panie
    w książkach same mądre rzeczy pisali. Nic bardziej mylnego -- broszurek
    wydanych nakładem własnym autora w jakiejś małej oficynie, prezentujących
    najdziwniejsze poglądy, było zatrzęsinie. Taki fejsbuk, jaka epoka.

    > Nb. cytat znam, ale nie sądzę aby Lem był jego autorem.

    Cytat się często przewija, nawet się nie zastanawiałem, czy prawdziwy.
    Racje miał Abraham Lincoln, pisząc: nie wierz wszystkiemu, co przeczytasz
    w Internecie.

    --
    Jarek