  • Data: 2021-10-11 21:21:46
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wymyśliłem jak to obejść i właśnie zakupowuję panel 280W i podłączam
    > akumulator 220Ah. Dane będę miał za rok. Mając ten sam drenaż, przy tej
    > pojemności akumulatora oraz panelu 280W, znacznie zmniejszę drenaż tego
    > aku do konkretnego spadku napięcia a moc panela wyrówna mi ładowanie
    > nawet w dni pochmurne. Z obecnego 100W mam 0,5A w takie dni i liczę że
    > dostanę co najmniej 1A z panelu 280W a dni słoneczne spokojnie popłynie

    ale to nie obejście bo dalej masz problem z magazynowaniem - jak ja (i
    fura innych osób).
    O przewymiarowaniu paneli myslę intensywnie - kombinuję by zrobić po
    taniości na używanych panelach...ale te wymiotło i jakieś ścierwa są. W
    maju mogłem przebierać jak w ulęgałkach i kupiłem jeden 250W - teraz
    chciałem dokupić...ni ma.

    Avast.