eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDrewniane słupy zakopane częściowo w ziemi - jak to rozwiązać? › Re: Drewniane słupy zakopane częściowo w ziemi - jak to rozwiązać?
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drewniane słupy zakopane częściowo w ziemi - jak to rozwiązać?
    Date: Sat, 9 Jul 2016 23:50:33 +0200

    W dniu 2016-07-09 o 21:30, Marcin N pisze:
    > Mam betonowy fundament, na którym mają stanąć 3 słupy drewniane
    > 145x145mm wysokie na niespełna 3 metry. Dolne 40 cm to ma być taras na
    > gruncie i zależy mi, żeby te słupy "zatopione były" w tarasie.
    >
    > Jak zabezpieczyć słupy, żeby nie zostały zniszczone? Zaimpregnować
    > jakimś cudem? Okleić XPS'em albo papą? Radźcie.

    To jest zawsze ryzyko. Nawet jak wymyslisz cos, co przetrwa pare lat to
    w koncu i tak sie rozleci. Innych rozwiazan jest wiele. Najprostsze to
    pewnie zabetonowac stalowy slupek i obrobic go deskami, tak by wygladal
    jak slup drewniany. Drugi sposow to wystawic z betonu grube plaskowniki
    o rzadanym rozstawie, wsunac miedzy nie slup i skrecic srubami. Sama
    stope obrobic deskami jak bardzo Ci zalezy na tym, by tylko drewno bylo
    widac. Trzeci to zabetonowac kotwe stalowa z przyspawana blacha. Calosc
    w ksztalcie litery T. Do blachy przed wykonczeniem tarasu od spodu
    przykrecasz wkretami slup. Taras wykanczasz na wysokosc poczatku slupa i
    nic nie widac. Jak sie rozleci z czasem wystawione stalowe elementy moga
    posluzyc do innych fantazji mocowania slupow. Czwarty sposob to
    przykrecenie do slupa od spodu grubej blachy o polu powierzchni wiekszej
    od przekroj slupa. Blacha powinna miec cztery otwory poza zarysem slupa.
    W wylanym betonie wiercisz otwory odpowiadajace otworom blachy. Calosc
    wklejasz kotwami chemicznymi. Warto zadbac o leb sruby, by licowal z
    blacha od gory, najlepiej leb stozkowy.
    Tak na szybko mi przyszlo do glowy.

    Pozdro.. TK