  • 1. Data: 2016-07-09 21:30:38
    Temat: Drewniane słupy zakopane częściowo w ziemi - jak to rozwiązać?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam betonowy fundament, na którym mają stanąć 3 słupy drewniane
    145x145mm wysokie na niespełna 3 metry. Dolne 40 cm to ma być taras na
    gruncie i zależy mi, żeby te słupy "zatopione były" w tarasie.

    Jak zabezpieczyć słupy, żeby nie zostały zniszczone? Zaimpregnować
    jakimś cudem? Okleić XPS'em albo papą? Radźcie.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-07-09 23:50:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-09 o 21:30, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Jak zabezpieczyć słupy, żeby nie zostały zniszczone? Zaimpregnować
    > jakimś cudem? Okleić XPS'em albo papą? Radźcie.

    To jest zawsze ryzyko. Nawet jak wymyslisz cos, co przetrwa pare lat to
    w koncu i tak sie rozleci. Innych rozwiazan jest wiele. Najprostsze to
    pewnie zabetonowac stalowy slupek i obrobic go deskami, tak by wygladal
    jak slup drewniany. Drugi sposow to wystawic z betonu grube plaskowniki
    o rzadanym rozstawie, wsunac miedzy nie slup i skrecic srubami. Sama
    stope obrobic deskami jak bardzo Ci zalezy na tym, by tylko drewno bylo
    widac. Trzeci to zabetonowac kotwe stalowa z przyspawana blacha. Calosc
    w ksztalcie litery T. Do blachy przed wykonczeniem tarasu od spodu
    przykrecasz wkretami slup. Taras wykanczasz na wysokosc poczatku slupa i
    nic nie widac. Jak sie rozleci z czasem wystawione stalowe elementy moga
    posluzyc do innych fantazji mocowania slupow. Czwarty sposob to
    przykrecenie do slupa od spodu grubej blachy o polu powierzchni wiekszej
    od przekroj slupa. Blacha powinna miec cztery otwory poza zarysem slupa.
    W wylanym betonie wiercisz otwory odpowiadajace otworom blachy. Calosc
    wklejasz kotwami chemicznymi. Warto zadbac o leb sruby, by licowal z
    blacha od gory, najlepiej leb stozkowy.
    Tak na szybko mi przyszlo do glowy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2016-07-10 07:59:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lipca 2016 21:30:35 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Jak zabezpieczyć słupy, żeby nie zostały zniszczone? Zaimpregnować
    > jakimś cudem? Okleić XPS'em albo papą? Radźcie.
    https://www.google.pl/search?q=kotwy+pod+s%C5%82upy&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy_v2lm-jNAhUG_
    iwKHXGiBQAQ_AUICCgB&biw=568&bih=303
    Krotki link: http://tiny.pl/g9743

  • 4. Data: 2016-07-10 12:11:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-10 o 07:59, Kris pisze:

    > https://www.google.pl/search?q=kotwy+pod+s%C5%82upy&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy_v2lm-jNAhUG_
    iwKHXGiBQAQ_AUICCgB&biw=568&bih=303
    > Krotki link: http://tiny.pl/g9743

    Problem w tym, że takie mocowania słiupów nie mogą być zbyt wysokie.
    Najwyższe około 30 cm. Jak więc uzyskać około 45 cm? Nagwintowany pręt
    zamocowany do stopy fundamentowej "oblać" betonem do wysokości około 35
    cm? Forma mogłaby być z rury kanalizacyjnej 11 cm średnicy. Dobry plan?

    --
    MN

  • 5. Data: 2016-07-10 13:36:38
    Od: "master" <m...@w...pl>

    Kris wrote:
    > W dniu sobota, 9 lipca 2016 21:30:35 UTC+2 użytkownik Marcin N
    > napisał:
    /../
    > https://www.google.pl/search?q=kotwy+pod+s%C5%82upy&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy_v2lm-jNAhUG_
    iwKHXGiBQAQ_AUICCgB&biw=568&bih=303

    Znawco od wszystkiego, tak to on sam umie sobie poszukac.
    Nie wnikając w Twoje bzdurne wypowiedzi, dla przyzwoitosci klepnij Enterem
    przed zamieszczeniem posta i dopiero zacznij pisac.

    > Krotki link: http://tiny.pl/g9743

    Człowieku jesli dajesz skrocony link, to po jaka cholere deko wyzej
    wstawiasz pelny sznurek - czy ty jestes normalny czy chory?

  • 6. Data: 2016-07-10 14:32:53
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 10.07.2016 o 13:36, master pisze:
> [...]
    >
    > Człowieku jesli dajesz skrocony link, to po jaka cholere deko wyzej
    > wstawiasz pelny sznurek - czy ty jestes normalny czy chory?

    Co do Ciebie nie ma najmniejszych wątpliwości, że to drugie. Do tego nerwus.

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2016-07-10 15:53:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lipca 2016 13:36:40 UTC+2 użytkownik master napisał:
    > Człowieku jesli dajesz skrocony link, to po jaka cholere deko wyzej
    > wstawiasz pelny sznurek - czy ty jestes normalny czy chory?
    Wakacyjny wysyp idiotów się zaczął. I tak późno w tym roku dzieci neostrady zaczęły
    pisać.