  • 1. Data: 2016-07-08 12:27:51
    Temat: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: uciu <a...@g...com>

    Doardzcie jakiś dobry kalkulator do wyliczenie zapotrzebowanie na ciepło?
    Probuje policzyć czy upierać się przy grzaniu prądem bo jak co to musze dac znac
    projektantowi co robimy z kominem:-)

    Dzięki
    uciu

  • 2. Data: 2016-07-08 14:03:26
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 8 Jul 2016 03:27:51 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Doardzcie jakiś dobry kalkulator do wyliczenie zapotrzebowanie na ciepło?

    A to nowy projekt? Przy nowych często jakieś wyliczenia już są (pi*oko).
    Jak masz czas na liczenie to OZC (troche trzeba się naklikać), bo takie
    uproszczone są mocno szacunkowe, np. na stronie biura z500 można było sobie
    wyklikać, dla ich projektów (można wziąć dom o podobnej bryle i
    powierzchni, tylko, że znowu na samych oknach może być z 10% wahanie).

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2016-07-08 14:49:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-08 o 12:27, uciu pisze:
    > Doardzcie jakiś dobry kalkulator do wyliczenie zapotrzebowanie na ciepło?
    > Probuje policzyć czy upierać się przy grzaniu prądem bo jak co to musze dac znac
    projektantowi co robimy z kominem:-)

    Myjk mi kiedyś takie coś podsyłał:
    http://cieplowlasciwie.pl/

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2016-07-08 15:44:01
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lipca 2016 14:03:57 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:

    > A to nowy projekt?

    nowy i nie gotowiec wiec muszę sobie sam wyliczyć za wczasu, by cos jeszcze
    pozmieniac :-)

    Dzięki

  • 5. Data: 2016-07-08 17:23:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Jul 2016 14:49:18 +0200, Kżyho

    > Myjk mi kiedyś takie coś podsyłał:
    > http://cieplowlasciwie.pl/

    To się nadaje do... liczenia starych durszlaków ogrzewanych węglosyzyfem i
    ew. dla orientacyjnego sprawdzenia zużycia, a nie do liczenia projektowego
    zapotrzebowania na moc i zużycia dla domów energooszczędnych tudzież
    pasywnych, szczególnie gdy w planach jest ogrzewanie prądem.

    Obliczenia projektowe muszą być bardziej dokładne i najlepiej potwierdzone
    zestawieniem teorii z praktyką -- ergo, warto obliczenia zlecić
    doświadczonemu autytorowi żeby potem się nie zdziwić.

    Mnie (i nie tylko mnie z tej grupy) ;) obliczenia robił asolt z FM.
    Kosztuje to niewiele na tle budowy domu, w cenie są modyfikacje (w
    rozsądnych ilościach), doradztwo, etc. więc nie posiadając wiedzy to jest
    najlepszy kierunek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2016-07-08 19:47:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.07.2016 o 12:27, uciu pisze:
    > Doardzcie jakiś dobry kalkulator do wyliczenie zapotrzebowanie na ciepło?
    > Probuje policzyć czy upierać się przy grzaniu prądem bo jak co to musze dac znac
    projektantowi co robimy z kominem:-)

    1kw na każde 10m2. JAk masz dobrze zaizolowany, będzie mniej energii
    wymagał. jak będzie ciężka zima, to będziesz musiał jakoś dogrzewać.
    Komin? Zostaw. Dom będzie stał 100 lat, skąd wiesz czy się do czegoś nie
    przyda? Z drugiej strony... drutem oporowym będziesz grzał, czy jakąś
    klimą, pompą ciepła?

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-07-09 00:23:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 08 Jul 2016 19:47:21 +0200, ToMasz

    > 1kw na każde 10m2.

    Takie założenia to dla domów z zeszłego wieku w których montowano
    węglosmrody zasypowe tudzież "eko"groszkosyfy. Obecnie wypada przyjąć w
    porywach 0.5kW na 10m2 grzanej podłogi i to dla durszlaka z WG, 3 kominami
    i oknami z odzysku.

    Mój potrzebuje wg OZC przy 180m2, -20sC na zewnątrz i +23sC w domu, niecałe
    7kW, średnio dla naszej zimy 2-3kW i 10MWh/rok...

    > JAk masz dobrze zaizolowany, będzie mniej energii wymagał.
    > jak będzie ciężka zima, to będziesz musiał jakoś dogrzewać.

    Litości...

    > Komin? Zostaw. Dom będzie stał 100 lat, skąd wiesz czy się do czegoś nie
    > przyda?

    To może jeszcze ziemiankę machnie przy okazji i schron przeciwatomowy --
    może się do czegoś przydadzą.... 8|

    > Z drugiej strony... drutem oporowym będziesz grzał, czy jakąś
    > klimą, pompą ciepła?

    Po to się właśnie liczy, żeby wybrać. Nie odwrotnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-07-09 09:26:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lipca 2016 19:47:23 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > 1kw na każde 10m2. JAk masz dobrze zaizolowany, będzie mniej energii

    Dobrze ze moje ogrzewane ~200m2 pompa o mocy 9kW tej zasady nie zna :)
    Przy czym calkowitej powierzchni mam ~350m2 (ta nieogrzewana czesciowo i tak
    sie nagrzewa od tej ogrzewanej), okna dwuszybowe, 8 najzwyklejszych okien
    dachowych na poddaszu, zwykle lawy, a nie plyta etc.

    Dla dobra przyszlych pokolen nie udzielaj prosze wiecej rad w tym temacie ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-07-09 12:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jul 2016 00:26:23 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Dobrze ze moje ogrzewane ~200m2 pompa o mocy 9kW tej zasady nie zna :)

    Ale to moc cieplna czy elektryczna ?

    No i przy jakiej najnizszej tempereturze zewnetrznej przetestowane ?
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-07-09 12:41:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lipca 2016 12:26:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to moc cieplna czy elektryczna ?

    Cieplna oczywiscie.

    > No i przy jakiej najnizszej tempereturze zewnetrznej przetestowane ?
    > :-)

    Trzy albo cztery sezony grzeje - byla w tym czasie zima kiedy w lutym
    przez 2 tygodnie nie odpuszczalo -20stC (schodzilo nawet ponizej).
    Przy czym pompa grzeje tez CWU wiec uzytecznie na CO z tych 9kW
    zostaje jakies 7,5kW :) Spokojnie daje rade.

    Naprawde piece 20kW w domach sa przewymiarowane 3 krotnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.