  • 1. Data: 2016-07-10 12:11:46
    Temat: zbiornik na deszczówkę
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam grupę :)

    Mam zamiar wkopać dwa zbiorniki 1000l i doprowadzić do nich deszczówkę z
    rynien.
    Zbiorniki będą połączone, utopiona w nich będzie pompa, wodę wykorzystam
    do podlewania ogródka, krzaczków i drzewek.
    Zastanawiam się tylko jak zrobić przelew nadmiaru wody z tych zbiorników.

    Czy wyprowadzić rurę nad grunt i niech się leje nadmiar, czy też zrobić
    rozsączanie na zasadzie oczyszczalni przydomowej.
    Bliżej mi do tego drugiego sposobu, ale obawiam się że przy sporych
    opadach to się nie wyrobi z nadmiarem wody - co o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2016-07-10 15:49:22
    Temat: Re: zbiornik na deszczówkę
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lipca 2016 12:11:48 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    > Bliżej mi do tego drugiego sposobu, ale obawiam się że przy sporych
    > opadach to się nie wyrobi z nadmiarem wody - co o tym sądzicie ?

    Jak masz jeszcze teren niezagospdarowany to wykop kilka szerokich rowow nawrzucaj w
    nie gęsto gałęzi, zasyp ziemią i tam daj przelew z zbiornikow. Takie domowe
    rozsączanie już maszcie lat u mamy działa.

  • 3. Data: 2016-07-10 18:35:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.07.2016 o 12:11, pilocik pisze:
    > Witam grupę :)
    >
    > Mam zamiar wkopać dwa zbiorniki 1000l i doprowadzić do nich deszczówkę z
    > rynien.
    jak złapiesz wodę. ja mam pół cala i to jest zdecydowanie za mało.
    zbiorniki 500litrów, w 2016 roku jeszcze ani raz nie napełniły mi się na
    maksa w czasie 1 deszczu.
    > Zbiorniki będą połączone, utopiona w nich będzie pompa, wodę wykorzystam
    > do podlewania ogródka, krzaczków i drzewek.

    a jakiś filtr wstępny planujesz? bo ta pompa od syfu umrze.
    > Zastanawiam się tylko jak zrobić przelew nadmiaru wody z tych zbiorników.
    >
    > Czy wyprowadzić rurę nad grunt i niech się leje nadmiar, ja bym oddał do ścieków.
    JEdnak wszystko zależy jak to masz zaplalnowane/zrobione. ja planowałem
    łapać z rynny, na maksa, bez powietrza, a po zapełnieniu przelew w rynnie

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-07-11 15:20:23
    Od: pilocik <r...@e...pl>

    > JEdnak wszystko zależy jak to masz zaplalnowane/zrobione. ja planowałem
    > łapać z rynny, na maksa, bez powietrza, a po zapełnieniu przelew w rynnie
    >
    > ToMasz

    Chcę nad kostką założyć rewizję i filtr, rynną zejść dalej w grunt a
    dalej pójść rurą kanalizy fi120 do zbiorników.
    Przelew w gałęzie średnio mi się podoba, czy to się z czasem nie
    zapadnie ? Prędzej różne frakcje kamieni, przykryte włókniną i zasypane.