  • 1. Data: 2016-07-10 16:37:18
    Temat: Poddasze - osb na styropianie
    Od: Jan <J...@n...pl>

    Na części poddasza po której będzie się chodzić (sporadycznie) na
    betonowym stropie położony jest styropian podłogowy 20cm.
    Legary są niższe od styropianu. Na to chcę położyć bezpośrednio płytę OSB.
    Czy płyta 12mm wystarczy czy dać grubszą?
    Jak połączyć na stykach płyty?

  • 2. Data: 2016-07-10 19:05:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwie warstwy najcienszej jaka sie da kupic ( chyba 8mm). Plyty ulozone przestawnie.
    Plyty gornej warstwy skrecone na brzegach z dolna warstwa. W wersji maks na brzegach
    klejone i skrecane.

  • 3. Data: 2016-07-11 00:42:13
    Temat: Re: Poddasze - osb na styropianie
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-10 o 16:37, Jan pisze:
    > Na części poddasza po której będzie się chodzić (sporadycznie) na
    > betonowym stropie położony jest styropian podłogowy 20cm.
    > Legary są niższe od styropianu.

    Po co te legary, sam styropian nie wystarczył?
    Ale skoro już je masz, to podwyższ je do tych 20cm i do tego przykręć płytę.

    > Na to chcę położyć bezpośrednio płytę OSB.
    > Czy płyta 12mm wystarczy czy dać grubszą?

    Najcieńsza płyta wystarczy jak będzie płasko leżała na styropianie, nic
    się nie powinno zapadać czy odkształcać.

    > Jak połączyć na stykach płyty?

    No dobrze by było to łączyć na tych podwyższonych legarach, ewentualne
    szpary wypełnić silikonem. Ale jeżeli chcesz tylko położyć płytę na
    styropian bez przykręcania i szpara Ci przeszkadza, to szukaj płyty OSB
    z frezem.