  • 1. Data: 2016-07-11 13:49:26
    Temat: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Zastrzegam że nie zamierzam budować komina znaczy domu:)
    Ale bardzo ciekawi mnie temat komina.

    No i tak się zastanawiam (wątek ucia obok o ogrzewaniu).

    Uciu robi dom bez komina.

    Mija trochę czasu.

    I pewnego dnia żona Ucia chce kominek na drewno z prawdziwym kominem.

    I?

    Da się to zrobić?

    Ile kosztuje komin?

  • 2. Data: 2016-07-11 13:55:28
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 13:49:28 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Uciu robi dom bez komina.
    >
    > Mija trochę czasu.
    >
    > I pewnego dnia żona Ucia chce kominek na drewno z prawdziwym kominem.
    >
    > I?
    >
    > Da się to zrobić?
    >
    > Ile kosztuje komin?

    Ja mam wentylacje mechaniczna ale komin jeden malutki mam. Dwa kanaly
    wentylacyjne i jeden spalinowy - podlaczony do kominka. Jak ktos kominka
    nie chce / nie lubi to bym nie robil. Ja i zona kominek chcielismy, chcemy
    i chciec bedziemy - chocby po to zeby go dwa razy w swieta bozonarodzeniowe
    odpalic dla klimatu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-07-11 14:49:46
    Od: w...@g...com

    > Ile kosztuje komin?

    Spora rozbieżność cenowa, ale
    A) MATERIAŁY:
    b) jeżeli chcesz tanio, to tania cegła i klinkier + zaprawa = max 1000zł
    c) jeżeli średnio, wtedy materiały między 1000 a 2000zł
    d) jeżeli chcesz drogo, wtedy kupujesz komin systemowy - cena od 2000zł do 3000zł

    B) ROBOCIZNA:
    e) jeżeli robisz sam lub teść ci robi - to bezkosztowo ;)
    f) jeżeli masz ekpię na budowę całego domu, wtedy około 2 dniówki murarza = 400 -
    500zł

    pzdr
    Bogdan

  • 4. Data: 2016-07-11 14:54:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >i chciec bedziemy - chocby po to zeby go dwa razy w swieta bozonarodzeniowe
    >odpalic dla klimatu :)

    Te drugie święta to się Wielkanoc nazywają, nie ma dwóch świąt
    bożonarodzeniowych :-P

  • 5. Data: 2016-07-11 15:05:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 14:54:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Te drugie święta to się Wielkanoc nazywają, nie ma dwóch świąt
    > bożonarodzeniowych :-P

    A gdzie napisalem, ze sa dwa razy debilu? :)
    Poniewaz twoje IQ spada z tygodnia na tydzien - tlumacze:
    Odpalam kominek 24 i 25 grudnia, czyli w okresie swiat bozonarodzeniowych.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-07-11 15:11:18
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 13:49:28 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Uciu robi dom bez komina.

    Uciu robie jednak dom na pewno z 1 kominem a może nawet z dwoma.... Jeden do kominka
    ...żona chce kominek bo marudzi, że z podłogówki bedzie zimno....tak jak kolezanki
    pranie muzgu robią :-) Drugi zalezy od wybranego źródła grznia ale na 80% zostanie
    gaz wie i komin się przyda :-)

    Co do budowy komina - u sąsiada postawili taki z kwasówki przyklejony do budynku -
    miał ogrzewanie na prąd ale zmienił nia gaz.

    pozdr
    uciu

  • 7. Data: 2016-07-11 15:14:27
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 15:05:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Odpalam kominek 24 i 25 grudnia, czyli w okresie swiat bozonarodzeniowych.

    taniej by wyszło zakupić jakiś telewizor 60-80cali i puścić filmik z yt z palącym się
    ogniem w kominku w FHD :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=RDfjXj5EGqI

    a i sprzątać nie trzeba:-)

    uciu

  • 8. Data: 2016-07-11 15:15:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 15:14:28 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > taniej by wyszło zakupić jakiś telewizor 60-80cali i puścić filmik z yt z palącym
    się ogniem w kominku w FHD :-)
    > https://www.youtube.com/watch?v=RDfjXj5EGqI

    po ilości wyświetleń widać, że nie tylko ja to wymyśliłem :-)

    uciu

  • 9. Data: 2016-07-11 15:19:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > taniej by wyszło zakupić jakiś telewizor 60-80cali i puścić filmik z yt z palącym

    Brak magii prawdziwego ognia, zapachu spalanego drewna i ciepla.
    W zadnym stopniu taki telewizorowaty kominek nie zastapi prawdziwego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-07-11 15:34:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Jul 2016 06:14:27 -0700 (PDT), uciu

    > taniej by wyszło zakupić jakiś telewizor 60-80cali i puścić filmik z yt z
    > palącym się ogniem w kominku w FHD :-)

    No gdzie tam. Przecież musi być zapaszek (aż dziw, że zwolennicy w ogóle
    robią komin zamiast się bezpośrednio inhalować), trochę sadzy, kurzu z
    popiołu musi zostać na wszystkim. :P A i ściany okopcone też dają swój
    niesamowity klimat, taki swojski, górolski.

    --
    Pozdor
    Myjk