  • 11. Data: 2016-07-11 15:44:40
    Temat: Re: Mieć komin czy nie mieć komina oto jest pytanie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 15:34:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > No gdzie tam. Przecież musi być zapaszek (aż dziw, że zwolennicy w ogóle
    > robią komin zamiast się bezpośrednio inhalować), trochę sadzy, kurzu z
    > popiołu musi zostać na wszystkim. :P A i ściany okopcone też dają swój
    > niesamowity klimat, taki swojski, górolski.

    Jak ktos pali przez caly sezon grzewczy to sie sciany okopca. Jak sporadycznie
    to nie. Pale od 5 albo 6 lat kilka razy na sezon i sciany/sufit czysciutkie.
    Jak ktos sie grama popiolu, czy kurzu obawia to znaczy, ze powinien sie
    leczyc u psychologa - to sa zaburzenia :) Moj pies generuje 20 x wiecej
    brudu od kominka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-07-11 15:49:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-11 o 13:55, Adam Sz. pisze:

    >Ja i zona kominek chcielismy, chcemy
    > i chciec bedziemy - chocby po to zeby go dwa razy w swieta bozonarodzeniowe
    > odpalic dla klimatu :)

    Szkoda zachodu, rzuć na ścianę projektorem to:
    https://www.youtube.com/watch?v=vXL1GPCxMyQ
    Taniej, czyściej i efekt ten sam.

  • 13. Data: 2016-07-11 15:55:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 15:49:51 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Szkoda zachodu, rzuć na ścianę projektorem to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=vXL1GPCxMyQ
    > Taniej, czyściej i efekt ten sam.

    Taniej i czysciej - owszem ale czy o to tutaj chodzi? :-)
    Efekt ten sam? Nigdy w zyciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-07-11 16:07:01
    Od: w...@g...com

    > Szkoda zachodu, rzuć na ścianę projektorem to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=vXL1GPCxMyQ
    > Taniej, czyściej i efekt ten sam.

    No właśnie ten przykład i inne świadczą o tym, że ludzie mają potrzebę/sentyment etc.
    (jak zwał tak zwał) obcowania z ogniem, skoro ktoś się wysilił i nagrał, a i
    oglądalność jest niemała.

    Smutne jest to, że niektórym pozostaje tylko popatrzeć w ekran - po czym zapewne
    część stwierdzi - "nic nadzwyczajnego" ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2016-07-11 20:05:00
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 14:54:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >A gdzie napisalem....

    Hahahahahahaha, z tobą można zrobić cokolwiek, pójdziesz jak po sznurku :-D

  • 16. Data: 2016-07-11 20:41:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 14:49:49 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Spora rozbieżność cenowa, ale
    > A) MATERIAŁY:
    > b) jeżeli chcesz tanio, to tania cegła i klinkier + zaprawa = max 1000zł
    > c) jeżeli średnio, wtedy materiały między 1000 a 2000zł
    > d) jeżeli chcesz drogo, wtedy kupujesz komin systemowy - cena od 2000zł do
    3000zł

    > B) ROBOCIZNA:
    > e) jeżeli robisz sam lub teść ci robi - to bezkosztowo ;)
    > f) jeżeli masz ekpię na budowę całego domu, wtedy około 2 dniówki murarza = 400
    - 500zł

    Czyli 2000 zł + przy całość to nie jest jakiś kosmos.
    Zawsze go można zamurować.

  • 17. Data: 2016-07-11 20:43:17
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Co do budowy komina - u sąsiada postawili taki z kwasówki przyklejony do budynku -
    miał ogrzewanie na prąd ale zmienił nia gaz.

    Właśnie o czymś takim mówię.
    Komin nie potrzebny a póżniej koncepcja się zmienia i ..
    2000 zł to nie aż takie pieniadze

  • 18. Data: 2016-07-11 20:47:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Bolko wrote:

    > Zastrzegam że nie zamierzam budować komina znaczy domu:)
    > Ale bardzo ciekawi mnie temat komina.
    >
    > No i tak się zastanawiam (wątek ucia obok o ogrzewaniu).
    >
    > Uciu robi dom bez komina.
    >
    > Mija trochę czasu.
    >
    > I pewnego dnia żona Ucia chce kominek na drewno z prawdziwym kominem.
    >
    > I?
    >
    > Da się to zrobić?

    dać się wszystko da. Drobna rujnacja więźby, scian itp :)

    > Ile kosztuje komin?

    przy budowie niewiele, przy dodawaniu dużo. chyba, że dostawiasz na
    zewnatrz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2016-07-11 21:52:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 20:05:12 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Hahahahahahaha, z tobą można zrobić cokolwiek, pójdziesz jak po sznurku :-D

    Nawet trollowac nie potrafisz :D

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2016-07-11 22:09:15
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Wlasnie zaczynam budowe.
    Komin mi do szczescia nie jest potrzebny, bo bede mial pompe ciepla i
    wentylacje mechaniczna. Komin jednak robie, bo moze kiedys zona bedzie
    chciala kominek. Koszt przy budowie niewielki, wiec dla swietego spokoju
    go zrobie. Mam nadzieje, ze na kominek sie nigdy nie zdecyduje.
    Piotr