    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Date: Mon, 27 Jul 2020 18:07:31 +0200

    On 27/07/2020 17:43, Marek wrote:
    > Nie ma znaczenia jakiej, jak nie działa to nie działa. I Niemcy to nie
    > mają nic do rzeczy.

    Nic nie mają. Te "niemcy" to tylko taki haczyk na frajera który kupił
    tak samo jak chemię niemiecką.

    > Chyba żartujesz. Nie wyobrażam sobie sytuacjibw której nie mam zdalnego
    > dostępu do kluczowych punktów jak brama garaż  oświetlenie czy temperatury.

    Jesli go stracisz raz na kilka lat - dramatu nie będzie. Ale jak
    stracisz dostęp stoją koło bramy - to juz jest źle. Mój HA pozwoli na
    dostęp nawet gdy:
    a) padnie serwer HA - Tasmota ma sterowanie ręczne bez serwera
    b) panie sieć wifi - Tasmota może połaczyć się z awaryjną siecią którą
    mogę postawić na telefonie ad-hos stojąc przed budynkiem. Nie,
    włamywacze nie mogą jej postawić, nie znają jej parametrów.

    Nie przeżyje kiedy padnie prąd. Aczkolwiek mam UPSa jak-by-co i osobne
    obwody z krytycznym podtrzymaniem. Elektrycy płakali jak montowali,
    płakali głównie nad bezsensownoscią marnotrawienia miedzi ...

    > A jakie ma to znaczenie? Jak mogą przegryźć u niego na strychu (do
    > routera) i też  nie będzie działać. Wenezuela nie ma tutaj nic do rzeczy.

    Własnie nie rozumiesz dlaczego Tasmota ma *dwa* access point w
    konfiguracji i dlaczego ktoś to wcześniej przymyślał co sie stanie kiedy
    padnie Twój serwer.