  • 1. Data: 2024-04-06 08:33:23
    Temat: Czym pomalować kadmowaną stal?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam ceowniki które będą użyte na kotwy do zadaszenia tarasu i zostały
    kadmowane.

    https://i.ibb.co/vBfXpqg/WP-20240405-17-54-34-Pro.jp
    https://i.ibb.co/gw0S6wq/WP-20240405-17-54-39-Pro.jp

    Do tego potrzeba jakieś specjalnej farby czy taka "do metalu" jest
    wystarczająca? Powierzchnia jest zółto-matowa. Nie zamierzam tego ciąć,
    spawać ani szlifować.

    Benzyną ekstrakcyjną można to przemyć przed malowaniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-04-06 11:57:40
    Temat: Re: Czym pomalować kadmowaną stal?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Do tego potrzeba jakieś specjalnej farby czy taka "do metalu" jest
    > wystarczająca? Powierzchnia jest zółto-matowa. Nie zamierzam tego ciąć,

    Jak po nich sie woda nie będzie lała to nie musisz ich malować,
    kadmowanie wystarcza.
    > Benzyną ekstrakcyjną można to przemyć przed malowaniem?
    Jak już musisz to tak,bo pewnie będą tłuste. I zwykła farba do metalu,
    najlepiej w spreju.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-04-06 16:23:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > zostały kadmowane.

    A to jeszcze kadmują, ponoć kadm zabija?
    Czy to jakieś stare zapasy?

    Robert

  • 4. Data: 2024-04-07 23:20:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.04.2024 16:23, Robert Wańkowski wrote:
    > A to jeszcze kadmują, ponoć kadm zabija?
    > Czy to jakieś stare zapasy?

    W piątek odebrane z galwanizerni. Ja się na tym nie znam więc
    powiedziałem panu do czego tych blach będę potrzebował, a on zapewnił że
    zrobi coś lepszego niż ocynk.

    Technicznie się nie czepiam, ale jak się dowiedziałem że to kadm to
    głównie dlatego chciałem to pomalować. Jakby zrobił mi zwykły ocynk, to
    bym pewnie dał bez malowania na ten taras.

    Dałem już w sobotę podkładem do metalu w sprayu. W tygodniu poprawię
    jeszcze jakimś Altax Super Trwała do metalu trzecią warstwę i myślę że
    będzie ok.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2024-04-19 00:37:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uurlte$6t7$5$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > A to jeszcze kadmują, ponoć kadm zabija?
    > Czy to jakieś stare zapasy?
    >

    > Robert

    ja pierdolę pan zapewnił że lepsze od ocynku
    Fajni kolesie co tam pracują. Kamikadze team.

    Kadm jest rakotwórczy i uszkadza płód.
    że to jeszcze nie jest zakazane w galwanizerii.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo