  • Data: 2019-12-20 16:52:58
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 11:54:50 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Czyli ok 14lat okres zwrotu?
    > Dobrze to licze?

    Jeśli kupujesz za gotówkę która masz w skarpecie to mniej więcej tak wychodzi.
    Uwzględnić tylko jeszcze musisz że w ciąguilku miesięcu od montazu dostaniesz 5tys z
    dopłaty a na początku 2021 roku jest szansa(ale nie 100%) ze odzyskasz z 4-5 tysi
    przy rozliczeniu podatkowym.
    Jeśli nie masz gotówki i chciałbyś montować na kredyt to sprzedawca paneli
    zaproponuje Tobie kredyt na 10 lat
    Czemu na 10? Bo wtedy mniej więcej wychodzi rata kredytu tyle ile teraz miesięcznie
    płacisz za prąd. I to tylko wtedy jak mają podpisane umowy na przyzwoite warunki
    kredytowania.
    Jeśli sam zechcesz kredyt wziąć bez pośrednictwa sprzedawcy to jak wejdziesz do banku
    z ulicy to dostaniesz kredyt taki że rata przez 10 lat będzie wyższa niż teraz
    płacisz za prąd.
    Jeśli masz pojęcie o branży finansowej(wiesz na co się nie dać naciągnąć) to sam
    załatwisz Sobie kredyt na 8/9 lat z ratą taką jak obecne rachunki za prąd
    Oczywiście jak dostaniesz dopłatę i w w 2021roku ew zwrot z podatku to mozesz ten
    kredyt nadpłacić/skrócić, Ale na zwrot szybszy jak lat 8 przy kredycie bym nie liczył