    Subject: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <9...@g...com>
    <2...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <2...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <f...@g...com>
    <5e0765f1$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Sun, 29 Dec 2019 10:30:51 +0100

    W dniu 2019-12-28 o 15:32, Kris pisze:
    > Ciekawostką taka:
    > "Australijskie media, które stawiają na rzetelną informację, a nie tylko zajmują
    się "zieloną propagandą", donoszą o zamykaniu fabryk i firm oraz utracie miejsc pracy
    z powodu gwałtownie rosnących cen energii. Jedną z takich firm jest rodzinne
    przedsiębiorstwo zajmujące się recyklingiem tworzyw sztucznych, które powstało 38 lat
    temu. Właściciele właśnie zamknęli firmę, a ich 35 pracowników utraciło pracę,
    ponieważ miesięczny rachunek za elektryczność wzrósł w ciągu 18 miesięcy z 80 tysięcy
    dolarów australijskich do 180 tysięcy. Jest to bezpośredni efekt zamknięcia ostatniej
    elektrowni węglowej w tym stanie [2]."

    To jest ciekawy temat.
    Mówi się, że obecnie OZE generują już tańszy prąd od kopalni węglowych.
    20 lat temu nie było na to szans, ale efekt skali zrobił swoje.
    Najtańszy prąd powinien być z elektrowni jądrowych, ale tu z kolei
    gigantyczna nagonka spowodowała podwyżki cen. Nienaturalne, ale na ten
    czas - jest drożej.
    Szacunki są takie, że powrót do masowej produkcji modułowych elektrowni
    jądrowych spowoduje duże obniżki. Oby jak najszybciej.

    --
    MN