  • Data: 2019-12-29 10:51:05
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-12-28 o 20:59, Budzik pisze:
    > A głosi się takie teorie? Bo przyznam ze nieszczegolnie zauwazyłem.
    > Jedyne co wybrzmiewa to ze w Polsce w wielu miejscach powietrze jest
    > jednym z najgorszych a to ze inni miejscami tez maja zle to guzik mnie
    > interesuje.
    > Zamiast porownwac sie do innych złych miejsc, lepiej odnosic sie do liczb
    > bezwzglednych, limitów pm-ek itp.
    >
    > No chyba ze tobie sie robi lzej na sercu kiedy sobie relatywizujesz: co
    > prawda moje dziecko co kilka dni oddycha powietrzem poza wszelkimi
    > normami ale za to u Niemca tez widziałem dymiące kominy. Robi ci sie
> [...]

    Ostrożnie.
    Zaczynasz mylić pojęcia.
    Czystość powietrza ma niewiele wspólnego z produkcją energii. To obecnie
    są oddzielne tematy. Nawet prąd z węgla jest całkiem czysty.
    Przy produkcji prądu problemem jest spalanie paliw kopalnych i
    dokładanie CO2 - co podgrzewa klimat.
    Powodem zanieczyszczenia powietrza jest... no, wiele spraw (ogólnie
    znanych), ale niekoniecznie elektrownie.

    --
    MN