    From: zil0g <z...@m...prl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Date: Wed, 17 Jun 2015 10:14:24 +0200

    *Przesmiewca* wdusil[a] knefle:

    >Ja jak montowalem w domu pompe ciepla to mi wychodzilo, ze czysta inwestycja
    >zwroci sie AFAIR po min. 15 latach (nie uwzgledniajac kosztow przegladow, podwyzek
    >cen pradu itd) ale mialem wtedy wolne srodki, to zrobilem. A teraz ciesze sie z
    malych
    >rachunkow i nie martwie sie kosztami utrzymania.
    >Nie zawsze matematyka jest najwazniejsza przy wyborze.

    No ale to zupełnie inna instalacja i sprawność. FV na tej szerokości geograficznej i
    klimacie
    to ciągle tylko hoobby , i to właśnie na obliczeniach i prognozowaniu opiera się cały
    sens owych.
    Pompy ciepła to tez ciekawy temat, opłacalny zwłaszcza jak część instalacji można
    wykonać
    we własnym zakresie.