eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomije › Re: Klimatyzator na 2 pomije
  • Data: 2023-09-17 10:39:45
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
    > Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
    >
    >> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>>
    >>>>>
    >>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>>
    >>>> Nope.
    >>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>>
    >>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >>
    >>> Znaczy wiadomo że jest
    >>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >>> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >>
    >> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    >> do niego przyczepionego.
    >
    > 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.

    bliżej 10 niż 20
    No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
    być na osi.

    >
    > Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    > poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    > w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
    >
    >> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
    >
    > W BEV nie ma rozruszników.

    No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
    Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?


    >
    >>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>>
    >>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>>
    >>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>>
    >>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    >> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
    >
    > Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?

    Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
    jednolitego badania zużycia paliwa.

    >
    >> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    >> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
    >
    > Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    > poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    > Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    > rozwiązanie stosować, dla zabawy?

    Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?

    To czasem jedyny sposób
    > aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    > wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.

    Ale po co wyrównywać? Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
    hybryda nie jest potrzebna.
    >
    >>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>>
    >>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>>> gruzie.
    >>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>>
    >>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >> No nie.
    >> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    >
    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    > Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    > w teście równoległym.

    Ja nie muszę.
    Producent to robi.
    >
    >> BEV - od 6.0l.
    >
    > Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    > Pewnie miałeś na myśli ICE.

    Zgadza się.

    >
    >> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    >> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    >> wersję dostałem z wypożyczalni.
    >
    > No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    > temu silnikowi elektrycznemu.

    Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
    włącza się wspomaganie.

    Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
    benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P

    > 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    > żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    > przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    > dystansie 10km.

    Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba lać więcej paliwa żeby
    się kręciło.
    >
    >> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
    >
    > I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    > równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
    >

    Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.

    > Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    > który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    > swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    > pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
    >
    > Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    > zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    > mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    > hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    > elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
    >

    Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1