  • Data: 2010-02-17 14:09:26
    Temat: Re: Kominek - wentylowanie komory dekompresyjnej.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hlf4lb$7pn$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]

    To powodzenia w budowaniu;))

    > Jak norma śniegowa mówi, że na m2 można tam spaść ileś śniegu to trzeba
    > się tego trzymać, pomimo że klimat się ociepla, pomimo że snigu już do 10
    > lat nie było......itd. itp.
    > A część ludzi zaraz kombinuje, jak by tu przyoszczędzić i zmienić
    > przekrój i rozstaw krokwi bo przecież śniegu nie będzie już tyle.
    > A wystarczy, że raz przez 30 lat spadnie tyle śniegu ile przewiduje norma
    > i wtedy zaczynają się schody.....
    A słyszałes aby gdzieś masowo dachy budynków jednorodzinnych zawalały sie
    od ciężaru sniegu

    > Takich przykładów można mnożyć setki (choćby i nieszczęsna głębokość
    > posadowienia fundamentów pod ogrodzenie-nisko poniżej strefy
    > przemarzania). Ludzie co raz odkrywają stare prawdy, że natury i fizyki
    > się nie oszuka :).

    Zalezy czy grunt wysadzinowy czy nie.
    Nawet fundamenty domu niekoniecznie muszą byc poniżej strefy przemarzania

    > Kolejny przykład mi się ciśnie to kotły na paliwo stałe i zamknięte układ
    > CO (wiem że już teraz można, ale musi być chłodnica).
    > Mam kocioł z automatycznym podajnikiem i zagotowanie jest prawie
    > niemożliwe :).
    > Ale wystarczy, że raz się zagotuje a potopi mi (w przypadku zamkniętego
    > układu CO) wszystkie rurki od podłogówki.

    W przpadku otwartego układu jak sie zagotuje to temperatura bedzie niewiele
    nizsza.
    Alupexom w praktyce nic sie nie powinno stac ale tu sie z Toba zgadzam że co
    to pewniej w otwartym systemie przy paliwie stałym.

    Oczywiście nie namawiam do totalnego olewanie norm i zasad. Wszędzie jednak
    trzeba kierowac sie zdrowym rozsądkiem.
    Jakbym chciał się kierowac normami i poradnikami to by pewnie i 500tys
    zbrakło by na budowę.

    Krzysiek