    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Date: Sat, 14 Jan 2023 23:23:09 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tprnsp$mo5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tpsbfq$73n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tptesp$t8p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <tpu3jj$t1g$1@gioia.aioe.org>
    <tpuc3v$gi9$4$Cav@news.chmurka.net> <tpum4k$sno$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tpv4cs$1m05$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    2023-01-14 o 22:53 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Spodziewałem się jednak, że prawo znajdzie zabezpieczenie dla
    > uczesników "małych wspólnot". Takie małe wspólnoty znane są od dawna,
    > a osobiste obserwacje i literatura przedmiotu wskazują, że są źródłem
    > nieustannych kłopotów.

    Regulacji i odgórnych kodeksów mamy nadmiar, nie ma potrzeby produkować
    kolejnych.

    Wspólnotę regulują ustawy statutowe, podobnie jest zresztą w każdej
    innej spółce i to jest bardzo dobre rozwiązanie. Nie ma przymusu
    przystępować do źle działającej lub źle zorganizowanej wspólnoty czy
    spółki.

    > Czyli to jednak nieprawdą było, że można puścić z torbami kogoś, kto
    > akurat nie ma pieniędzy (albo ochoty) na remont, którego kosztorys
    > zjawił się w sposób zgoła nieprzewidziany?

    Było prawdą, ale nie wystarczą do tego "nowi sąsiedzi". Po szczegóły
    odsyłam do statutu.

    > Gwarantuje to, co powyżej. To dużo. Dalej mam opinię, że wspólnotowe
    > prowadzenie remontów przeważnie wychodzi drogo. Ale może warto płacić
    > składkę, traktując ją jako zabezpieczenie przed najdzikszymi pomysłami
    > patologicznych sąsiadów.

    Opinia to rzecz istotna, gorzej kiedy jest oparta na błędnych
    przeświadczeniach. Przy czym nikt nikomu nie zakazuje płacić takich lub
    innych składek, jeśli może to poprawić samopoczucie płacącego.

    Mateusz