    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 8 Oct 2020 11:14:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kotwa chemiczna - jednorazowy pojemnik? Jak szybko?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 października 2020 o 12:32:14 UTC+2 heby napisał(a):
    > Cześć.
    >
    > Nie robiłem jeszcze kotwami chemicznymi, ale jakoś czas nadszedł najwyższy.
    >
    > Pytanie: czy zwykła tuba kotwy chemicznej jest reużwalna po czyszczeniu
    > ślimaka/mieszacza czy też nalezy to wyrzucić bo ślimaka wyczyścić się
    > nie da, godząc się ze stratą jakiejś części żywicy?
    >
    > Obejrzałem sobie kilka od 20zł po 100zł i chyba wszystkie są
    > jednorazowe, przynajmniej nikt chyba tego nie projektuje pod kątem
    > użycia reszty za tydzień. Za 20zł mi nie szkoda, ale za 100zł troche
    > denerwuje, mam tylko 4 małe dziury do zrobienia i wrodzona cebula
> [...]
    Kup taka żywice, albo podobna https://allegro.pl/oferta/zywica-epoksydowa-bezbarwn
    a-300gram-komplet-6756923266?utm_feed=aa34192d-eee2-
    4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=
    cpc&utm_campaign=_KRK_PLA_Kolekcje+i+Sztuka+-+Kolekc
    je_+_top_&ev_adgr=Modelarstwo&gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDS
    ARIsAK0Qqr5AWM-CsbBb0gPuen08YOmHzppVefnrzawjPw3Sm4dy
    KLOuy07mhwwaAm10EALw_wcB
    Zmieszaj żywice z cementem, piaskiem. Zrób gęstość podobna do kremu na torcie. Dolej
    utwardzacz i wymieszaj. Od dolania utwardzacza w zależności od temperatury masz od
    minuty do pięciu minut na zużycie. Cement bardzo poprawia tiksotropie. Żywica z
    cementem nie ma tendencji do spływania. Jak chcesz żeby płynne było to piasek.
    Dlugoczasowo cement bardzo poprawia parametry wytrzymałościowe epoksydów. Sama żywica
    ma bardzo marne parametry wytrzymałościowe. Dodatki je poprawiają. Z czystej żywicy
    epoksydowej robią do filmow rekwizyty w formie butelek do rozbijania na głowach,
    kieliszków do gniecenia w rękach, szyby przez które ktoś przechodzi.