  • Data: 2011-08-19 12:25:40
    Temat: Re: Krotność wymiany powietrza
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Sie, 21:48, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    > Teraz zadowolony. Chyba tak. Wiesz o co mi chodzi. Chciałbym wiedzieć ile trzeba
    > przyjąć wymian powietrza na godzinę. Pomiędzy 0,25 a 1 jest duża rozbieżność.
    > Jak bym zaczął liczyć według tabelki to bzdury wyjdą. Jak ktoś się zna to od
    > razu powie ile z dokładnością do 30%. Mnie nie idzie o aptekarskie liczenie do 3
    > miejsca po przecinku. To ile przyjąć?

    Ja w tej chwili zyje i wentyluje ok 400m3. Standardowo wentylacja
    chodzi na 150m3/h (na caly dom). Nawiewy sa w miare rownomiernie w
    kazdym pokoju, wywiewy w kuchni, lazience, WC, garderobie. Czyli
    wymiana rzedu blisko 0,4 powietrza na godzine. Przy 100m3/h (0,25
    krotnosci) po 2-3 dobach zaczyna doskwierac brak komfortu - duszno nie
    jest ale w lazience zaczyna byc czuc wilgoc i reczniki / pranie schnie
    b. wolno. Przy 50m3/h (0,12 krotnosci) jest katastrofa - reczniki
    wogole nie schna i po paru godzinach w lazience "smierdzi wilgocia" :)
    150m3 czyli 0,4 wymiany dla mnie jest najbardziej optymalne - pranie
    schnie blyskawicznie, rozlana i niewytarta woda wokol brodzika w
    lazience wysycha migiem, reczniki wiecznie suche. Wilgotnosc w normie
    - komfort jak najbardziej OK! Zaznacze ze poki co mieszkam sam z zona,
    dwie dorosle osoby.

    I zapewne teraz porownasz ekonomicznosc 0,4 wymiany WM z reku do 0,4
    wymiany w wentylacji grawitacyjnej. I to bedzie bzdura bo wentylacji
    grawitacyjnej nie jestes w stanie kontrolowac - w lato moze byc 0
    wymian na godzine, a w zimie 2 wymiany na godzine :)

    PS. Moj reku (brink renovent hr 400) przy 150m3/h bieze 17W na
    wentylator czyli 34W. Wykresik:

    http://www.e-rekuperatory.pl/grafika/brink_charakter
    ystyka_large.jpg

    Czyli dzialajac 24/h przez 365 dni zuzyje 287kWh po 0,5 pln = 150 pln
    energii (jak to sie ma do 500 ktore zawsze podajesz?). Przy tym przez
    poltorej roku koszt eksploatacji poza pradem wyszedl 0 pln (4 x
    czyscilem filtr). Obecne spokojnie wystarcza jeszcze na 2-3 lata,
    potem kupie nowe za 20 pln ;)
    pozdr.

    --
    Adam