    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 30 Sep 2022 02:53:19 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 30 September 2022 at 10:16:31 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > EV MWLG) i miałbym wtedy 4,8kWh na LiFePO4. Te 4x100GEL, które mam, nie
    > mogą pracować razem z LiFePO4 bo mają inną charakterystykę ładowania,
    > czyli nie wykorzystam ich w tym magazynie.
    >
    > LiFePO4 są lepsze pod każdym względem - tyle, że u mnie planuję na razie
    > raczej pracę buforową (może będzie kilka, kilkanaście cykli rocznie do
    > 50%).
    > Dodatkowo obawiam się tego litu - akumulatory będą stały w pomieszczeniu
    > technicznym w chałupie. Żeli używam od nastu lat i zero incydentów, a przy

    wyrzuć reklamę opery bo szpiegotronuje a ich przeglądarka przepuszcza cały ruch przez
    swoje serwery, czyuli szpiegotronuje do kwadratu i dlatego syfu nie należy używać.

    Aku fosforanowe używa się do samochodów elektrycznych we Włoszech, do elektrycznych
    furgonetek
    Mają niższe napięcie znamionowe i robiono z nich aku rozruchowe do benzyniaków.

    Miałem 2 x fosforanowe 90 Ah, dostałem używane od kolegi bo mu padł string 80 aku
    i napięcie spadło na mrozie, czyli syf.

    One puchną podczas ładowania i producent - Chinczyk mnie szkolił, aby je ładować a
    jak się zagrzeją to wstawić w ściski drewniane i skręcać aż poduszka zostanie
    zlikwidowana.

    Mogłem dostać te wszystkie 80 x 90 Ah za frico , ale nie mam bunkra do ladowania na
    polu i eksperymentowania.

    Znajomy robi aku do hulajnog od lat i mu spadł paluszek na ziemię i się zapalił a
    potem drugi, trzeci i miał małe wybuchy w domu.
    \
    Zatem w domu nigdy litówki.
    Fosforanowe są bezp;ieczniejzsze, ale nie eksperymentowałem z rzucaniem o ziemię po
    naladowaniu.

    Poza tym nigdy się nie miesza aku, mają być te same, taka sama pojemność i wszystkie
    nowe , jak w UPS.

    To nie będzie żaden magazyn energii a UPS

    ---4x100Ah GEL.
    ---Chciałem do tego teraz dokupić 4x200Ah GEL

    to będzie 400 Ah + 800 Ah = 1200 Ah x 12V = 14,4 kWh

    ---4 x Kon-Tec LiFePO4 100Ah (20% drożej niż 4 x
    ---EV MWLG) i miałbym wtedy 4,8kWh na LiFePO4.

    4 x 100 Ah to 400 Ah x 3,8V = 1520 Wh

    to skąd te 4,8 kWh

    3 razy mniej

    Czyli generalna zasada:

    Aku do domu tylko żelowe, bo bezpieczne i wszystkie nowe , tej samej pojemności, tego
    samego producenta
    i zywotność jak w przemysłowych UPS-ach, czyli 3 lata a nie żadne 15 lat.

    Po 5 latach żelówki to już zasiarczony złom

    A po 3 latach się sprawdza, czy cały string trzyma, czy są problemy, bo żelówki
    wysychają
    i kupiłem użytki 3 letnie i większośc byla wyschnięta i się ladowały, ale pojemn ości
    nie trzymały i napięcie szybko spadało.

    Czyli n ie wolno żelówek przegrzewać, bo w ups-ie sa ściśniete obok siebie i
    wentylacji żadnej nie ma

    Czyli kupujemy bank na aku od ups=-a na żelówki, ale dodajemy wentylację i tak
    wstawiamy, aby powietrze je oplywalo

    -- planuję na razie
    --raczej pracę buforową (może będzie kilka, kilkanaście cykli rocznie do
    --50%).

    Jak mozna tak bzdurnie planować.
    Po to jest UPS aby go używać a nie planować, będą wyłaczenia prądu to się włącza UPS
    nie będzie wyłączeń prądu, to po co komu UPS i złom aku i p;o co wydawać choc 1 zł.

    ---
    Rozumiem, że reklamujesz i chc esz kit sprzedac niekumatym Zenkom.

    Znajomy mieszkał wioele lat w domu bez prądu
    i miał używany UPS z banku i agregat na LPG
    i ten agregat na polu doladowywał aku w UPS-ie
    a prąd używał codziennie.

    Jak będzie niewiele cykli rozładowania rocznie to się zasiarczą i znajdą swoje
    miejsce na złomie po kilku latach.
    I kasa w bloto.

    Zatem magazyn energii to fake i kasa wyrzucano w błoto.

    Kupujemy tanio UPS na internecie
    wrzucamy aku nowe i mamy sprawnego UPS-a na 3 lata

    Ale skoro nie będzie wyłaczeń prądu to aku żelowe w UPS się zasiarczą, przegrzeją i
    za 3 lata będą do wymiany

    i tyle w temacie.

    Elon Musk usiołowal s[przedać Zenkom magazyny energii na ściane - zwane Powerwalle
    ale Zenki nie wykazały zainteresowania.

    Potem reklamowal elektryki jako domowe magazyny energii
    ale to byl bardzo głupi pomysł, bo elektryka trzeba ładować też w domu.
    No i akcje Tesli lecą w dół na wall street, bo od głupiego pomyslu do głupiega biega.

    Czyli w domu żadnego magazynu energii bo to kosztowny, nietrwały , nieprzydatny fake,
    czyli kasa wrzucano w błoto,
    gdy cena prądu będzie 2zł za 1kWh po przekroczeniu limitu 2000 kWh,a UPS dodatkowo
    zużywa energię, jako odbiornik, bo nie ma sprawności 100% a grzać się grzeje
    Jak ma sprawnośc 80% to będzie i tak dobrze, bo należy doliczyć straty na
    samorozladowanie się aku w stanie idle.