  • Data: 2022-09-30 10:16:28
    Temat: Magazyn energii - akumulatory GEL czy LiFePO4?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Składam magazyn energii.
    Mam od jakiegoś czasu do upsów 4x100Ah GEL.
    Chciałem do tego teraz dokupić 4x200Ah GEL (EV MWLG 200Ah Deep Cycle,
    15lat przy pracy buforowej) i miałbym w sumie ~ 14,4kWh na żelowych.
    Sprzedawca mnie namawia na 4 x Kon-Tec LiFePO4 100Ah (20% drożej niż 4 x
    EV MWLG) i miałbym wtedy 4,8kWh na LiFePO4. Te 4x100GEL, które mam, nie
    mogą pracować razem z LiFePO4 bo mają inną charakterystykę ładowania,
    czyli nie wykorzystam ich w tym magazynie.

    LiFePO4 są lepsze pod każdym względem - tyle, że u mnie planuję na razie
    raczej pracę buforową (może będzie kilka, kilkanaście cykli rocznie do
    50%).
    Dodatkowo obawiam się tego litu - akumulatory będą stały w pomieszczeniu
    technicznym w chałupie. Żeli używam od nastu lat i zero incydentów, a przy
    LiFePO4 różnie może być.
    Doradzi ktoś? - pchać się w ten Lit?

    TG