  • Data: 2013-11-17 17:10:19
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 17 listopada 2013 14:42:47 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > widzisz drogi kolego... ty zasugerowałeś że 2 kW chcesz używac na
    > ogrzewanie CWU...

    Napisalem dokladnie:

    "E? Na osobe 0,25kW. Ja mam zapotrzebowanie ~7,5kW i pompe 9kW.
    Jego budynek jest od mojego mniejszy i o wiele lepiej ocieplony -
    spokojnie wystarczy mu pewnie ze 4kW na CO i maksymalnie 2kW na CWU :)"

    Sugerujac zmniejszenie mocy pompy ciepla 11kW do 4+2 = 6kW.

    Jak to mozna bylo zrozumiec inaczej? Ze niby mial kupic sobie pompe
    ciepla 4kW, a CWU grzac grzalka 2kW? A moze dwie pompy 4kW i 2kW? ;))

    > no i mamy już dwie osoby żyjace jak single, prawdopodobnei nawet w doimu nei
    > jecie tylko na mieście.
    [...]
    > to teraz wrócmy do prawdziwej rodziny z dzieckiem, gotujacej i sporzątajacej
    > w domu a nie tylko dwujki singli przyjeżdzjaącyh wieczorem iść spać.

    Rotfl. Farmazony opowiadasz ze az zal tego czytac :)

    > jezu człowieku...
    > 0.25kW na osobę:) skąd ty taki współczynnik wziąłeś?

    Standardowy wspolczynnik z projektow, zalecen.

    Na osobe przyjmuje sie zuzycie 1500kWh na potrzeby CWU na rok.
    1500kWh / 365 dni = 4,1kWh / dobe. Czyli moc 0,17kW / osobe.
    Inaczej nie wychodzi. I jest to normalne zuzycie dla normalnej osoby
    zyjacej i zywiacej sie w domu ;)

    Dziwie sie ze masz cokolwiek wspolnego z instalatorstwem bo wydaje sie
    jakbys sie dopiero urodzil i zdobywal podstawowa wiedze w tym zakresie:D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.