eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNajem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli › Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 2 Feb 2022 02:44:08 -0800 (PST)
    <1...@4...com> <ss1spn$mui$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <stajnq$nmb$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <std6r0$btb$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 lutego 2022 o 10:16:21 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Prognoza jest na podstawie danych historycznych obejmujących okres do
    > 2019r.
    > (masz to info przy każdym prognozowanym wykresie).
    > W algorytmie, który prognozuje demografię nie ujęta jest pandemia, napięta
    > sytuacja z Rosją itp.
    > Może się okazać, że za rok będziemy mieli 2mln dodatkowych Ukraińców
    > wygonionych od siebie przez wojnę.
    >
    > Takich prognoz jak linkujesz mieliśmy już sporo, zlodowacenie, stopnienie
    > lodowców do 2020, dziura ozonowa itp., itd.
    >
    > Jak będzie za 10 lat nikt nie wie. Jak na razie to fundusze u nas wykupują
> [...]
    To cię teraz załaduje równo. W szczycie w 1999 roku w Polsce żyło 38567868 ludzi. To
    było na 20 lat przed ostatnimi danymi na jakich zrobiono prognozę. Dzisiaj o 10:40
    było nas 37780927. Według prognozy powinno nas być 37797000. W stosunku do prognozy
    brakuje 16073 osób. Oszacowali a raczej policzyli z błędem ok 0,05%. Jeśli się
    pomylili o 0,05% to według ciebie ci co liczyli znają się czy nie znają na tym co
    robią? Wcześniej napisałem dlaczego nie będzie u nas 2 miliony Ukraińców nawet jak
    tam wojna się zrobi. A nawet jak by byli to ktoś dał link do informacji że niemcy
    rocznie przez kilka lat będą potrzebowały po pół miliona ludzi do pracy. Jeśli
    zalapia się na to Polacy to kilka milionów Ukraińców w Polsce wyrówna dziurę jaka by
    powstała po tym jak nasi wyjechali do niemiec. Czyli na wykresie niewiele się zmieni.
    Uważam że sytuacji wojny na Ukrainie jeśli by się pojawiło 2 miliony uchodźców to w
    ramach pomocy humanitarnej przygarną ich niemcy, bo będą mieli w tym interes w
    przyszłości. Na Ukrainie PKB na osobę jest ponad trzy razy mniejsze niż na Polaka.
    Uchodźca uciekający przed wojna cały swój majątek ma w kieszeniach. Ich zwyczajnie
    nie będzie stać na wynajęcie/kupno mieszkań w Polsce. Poza tym co to są dwa miliony.
    W szczycie depopulacji Polski tyle nas umrze w przeciągu 2,5 roku. Ty sobie nie
    zdajesz ze skali tego co nas czeka. Tak jak byś nie widział dalej niż czubek własnego
    nosa. Co do twojego golodupctwa a może golodupstwa. Jeśli moje prognozy się sprawdza
    to zostaniesz golodupcem na starość. Niby wartość domu dokąd nie chcesz/nie musisz go
    sprzedać cie nie interesuje. Ale życie płata figle i może się okazać że to co dzisiaj
    jest warte ileś tam za 10 lat będzie można sprzedać za dzisiejsze ileś tam dzielone
    na dziesięć. To że jakieś fundusze wykupują nie jest żadnym argumentem ani wzorcem. W
    USA w czasie kryzysu w budownictwie emerytury oparte na funduszach opartych na
    nieruchomościach straciły 2/3 wartości. Starzy ludzie żeby przeżyć poszli do pracy.
    Siemdziesiecio piecio , osiemdziesiecio latkowie pakowali w supermarketach w torby
    zakupy klientów. Oby cię to nie spotkało.