eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-24 14:11:42
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: Hikikomori San <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Wiadomo, że
    > w II taryfie G12 prąd jest zwykle o połowę tańszy niż G11.

    Pomiajjac, ze oplata przesylowa juz nei jest. Ogolnie patrzac po
    rachunkach i tych siedmiu skladnikach widac, ze koszt samej energii to
    mniej niz polowa oplat!!!

    Wlasnie robilem ostatnio kilka kalkulacji i wyszlo mi, ze zmiana taryfy
    jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie
    nieskie. PAtrze na to z punktu osoby, ktora nie grzeje pradem a
    pozostale urzadzenia pobieraja prad bez jakichs wyraznych "peakow"
    poboru mocy.

    > Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
    > Dowartościowanie się przed sąsiadami.

    Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku
    awarii (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
    alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

    --
    Tekst: Hiki Grafika: GS
    http://demotywatory.pl/2193651/Gdzie-popelnilem-blad