  • Data: 2021-09-30 11:03:44
    Temat: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 30 września 2021 o 08:20:43 UTC+2 Czesio Wesoły napisał(a):

    > To jest ten ostatni raz kiedy wchodzę z tobą w polemikę.
    > Powiedzieć o tobie arogancki cham, to było by mało.
    > Nie zamierzam przekonywać cię do swoich poglądów, bo to bez sensu. W Internecie
    jest mnóstwo materiałów publikowanych przez naukowców na ten temat, ale jak ktoś nie
    chce do nich dotrzeć, to jego sprawa.
    > Nie odróżniasz pogody od klimatu. Ignorujesz dane pokazujące wzrost średnich
    temperatur praktycznie na całym świecie. To że ten rok w północnej Europie był nieco
    wilgotny i chłodniejszy od poprzednich niczego nie zmienia. Na Syberii płonęły w tym
    roku lasy w niespotykanej skali, a temperatury przekraczały 30 stopni. W Kanadzie
    również rekordy ciepła. Na całym świecie na potęgę topnieją lodowce. W tym wieku, już
    kilkanaście lat było w Polsce uznawane za najcieplejsze w historii pomiarów. To tylko
    kilka widocznych gołym okiem faktów.
    > A ppm CO2 w ciągu kilkudziesięciu lat wzrosło nie o kilkanaście jednostek, jak
    piszesz, ale o rząd wielkości więcej (z 280 na 415) i mimo że jest tego gazu
    relatywnie mało, to jest on kluczowym gazem cieplarnianym
    Nie możesz mnie przekonać do swoich poglądów bo ich nie masz. Co lykniesz jak mlody
    pelikan od innych uważasz za swoje i jednie prawdziwe. Ze CO2 wzrosło. Woda w wiadrze
    jak wrzucić zamiast jednego kryształka cukru dwa kryształki słodsza się nie zrobi.
    Poza tym rośliny lubią CO2 i im jest to więcej tym szybciej rosną i pobierają go z
    atmosfery więcej. Inna sprawa że nie możesz mnie przekonać bo nie masz tak jak ci co
    im bezgranicznie wierzysz żadnych logicznych argumentów. Nie potrafisz pokazać ciągów
    przyczynowo skutkowych. Ja nie twierdzę że mam jako jedyny rację. Ale dokąd nie
    podważysz skutecznie, tak że nie będę w stanie dalej moich racji obronić, tego co
    twierdzę to rację mam.