    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 30 Sep 2021 11:45:51 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 30 września 2021 o 19:35:13 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Bardziej sucho niż teraz to nie jest brak wody. Oznacza, że będzie jej
    > mniej niż teraz - tylko tyle.
    > Czy jej wystarczy i się dostosujemy - to się zobaczy.
    >
    > TG
    Wody jest tak abstrakcyjne duża ilość na ziemi że ile jej jest nikt nie jest w stanie
    sobie wyobrazić, tak jak nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić czy miliard dolarów w
    banknotach obiegowych 100$ to walizka, taczka, ciężarówka, wagon kolejowy, 100
    wagonów kolejowych. Bankowiec może wiedzieć ale zwykły ludek nie ma szans żeby
    wiedział. Tak samo z wodą. Jej nie ubywa na ziemi. To że duża część wody jest słona
    nie ma żadnego praktycznego znaczenia. Jest wiele państw które odsalają wodę morską.
    Podziemne zasoby wody słodkiej można przyjąć że są nieograniczone. Co powiesz na
    podziemne jezioro pod Sahara. Wody słodkiej w nim tyle co w kilku Bałtykach. W Libii
    Muchomor Kadafi zarządził zbudowanie instalacji do wydobycia i przesyłania wody z
    tego podziemnego jeziora do miast i wiosek. Instalacja jest nazywana inżynieryjnym
    cudem świata. Lejek powie że nie wszędzie można korzystac z wody podziemnej bo za
    głęboko jest i by drogo kosztowało. W Łodzi są studnie ciągnące wodę z ok. kilometra
    pod ziemią. Cena wody to niecałe 6 złotych za metr sześcienny. Jedna z najniższych
    cen wody w Polsce. Do tego wody o najwyższej jakości. Wiele wód sprzedawanych jako
    mineralne po złotówce za litr jest gorszej jakości niż woda w kranie w Łodzi.
    Niedawno czytałem że na Ziemi pod ziemią woda jest wszędzie. Taka nadająca się do
    picia do przemysłowego wydobycia jest od ok pięćdziesięciu metrów w dół. Wody jest w
    Polsce tyle że nie musimy się przejmować że jej zabraknie. Ci co biją pianę że wodę
    trzeba oszczędzać, z litości nie napiszę który gigant z grupy taka bzdurę napisał,
    zwyczajnie nie mają racji ale zawzięli się że ugrają dla siebie kasę na takich
    bzdurach.