  • Data: 2021-10-01 08:11:16
    Temat: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/09/2021 23:54, Marek wrote:
    > To nie jest dobry przykład. Popsuta pralka nie oznacza _zawsze_ popsucie
    > mcu czyli w domenie  "współczesnej u niekompetencji" takiej osoby.

    Wobraź sobie, że w trakcie naprawy musisz odpalić silnik, silnik jest
    oparty o falownik. Zakończy się tak, jak u wieszości mechaników
    samochodowych: jak nie działa to zmieniamy A, jak dalej nie działa to B,
    jak dalej ... Ci ludzie już nie wiedzą jak naprawić pralkę/samochód,
    tylko jakie moduły wymienić w ciemno i gdzie są od nich śrubki. Są
    "głupi" bo wiedza z zakresu elektroniki przekracza ich umiejętności,
    wiec pozostaje algorytm genetyczny pegający na przypadkowych mutacjach
    ukłądu aż zadziała. Swoją drogą dokłądnie tak to wyglądało w przypadku
    mojego pieca gazowego: wymiana 4 elementów w końcu doprowadziła
    serwisanta do tego który był faktycznie popsuty, choć wystarczyło
    sprawdzić za pomocą zasilacza czy zawór reaguje. Odnalezienie go
    wymagało umiejętności wykraczających poza przykręcanie śrubek i
    czyszczenia membran. "Za duzo elektroniki teraz robią" jak się wyraził.

    > Skoro to nie jest dobry przykład to może reszta Twojej argumentacji jest
    > podobnie wątpliwej jakości?

    Oczywiście, nalezy to brać pod uwagę, szczególnie że nie da się wskazać
    miedzy tymi dwoma elementami korelacji, wiec tym bardziej nalezy brać
    pod uwagę.