    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] Dzisiaj Turów, a jutro co?
    Date: Thu, 30 Sep 2021 22:43:08 +0200
    <6148b14b$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <siad58$r3f$1@dont-email.me>
    <6148c384$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <i...@4...com>
    <6149ffac$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <2...@g...com>
    <h...@4...com>
    <a...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <sj3rmu$opo$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <sj44so$qun$1@dont-email.me>
    <3...@g...com>
    <sj4v4d$f14$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>

    On 30/09/2021 21:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przy próbkach liczonych w miliardach wyjdzie że głupich i mądrych jest tyle samo.

    Czyli nie pojmujesz czym we współczesnym świecie jest głupek.

    Pozwól że wyjaśnię:
    1) to ten co nie wie co to blockchain
    2) to ten, co nie wie jak działa pagerank
    3) to ten, co nie wie jak działa ekonomia w skali globalnej
    4) to ten, co nie wie co to qubit
    5) to ten, co nie potrafi uzyć maila
    5) to ten, co nie wie [tu wstaw cokolwiek, co powstało <50 lat temu]

    Innymi słowy zdecydowana większosc populacji jest głupia, bo nie rozumie
    detali działania świata, kierunku rozwoju, zagadnień medycznych,
    naukowych, manipulacji, technologii itd itp.

    Jednocześnie ten motłoch wybiera ze swojego grona rządzących. Z jakiejś
    przyczyny żyjemy w świecie gdzie złodziej głosuje na złodzieja, idiota
    na idiotę, kryptogej na kryptogeja.

    Co gorsza, wiele osób, która 50 lat temu była uważana za mądrych (po
    potrafili naprawić pralkę) obecnie jest głupkami, bo już nie potrafi.
    Nie dlatego, że straciła umiejętności, tylko nie nabyła w porę
    wymaganych obecnie umiejętności, pojęcie pralki przemigrowało od
    przewijania silnika do programowania mikrokontrolerów.

    To się przytrafia chyba wszystkim emerytom. Część nie wytrzymuje tempa,
    częśc nigdy nie goniła postępu, obrażając się na cały świat i postęp, za
    szybki dla nich.

    To się przytrafia też wielu nie-emerytom. Rodzą się, widzą że świat jest
    strasznie skomplikowany i mają dwie drogi: zaprzeczyć faktom okopujac
    się w jakiejś grupie równych siebie debili, jak natyszczepionkowcy,
    narodowcy, lewacy czy religijni, albo wyciągnąć wniosek, że jak się jest
    głupim, to trzeba się kształcić. Tych drugich jest za mało.

    > Jeśli pisopry uważane sa za przygłupy to dlaczego ci mądrzejsi dwa razy przegrali
    wybory i wszystko wskazuje że przegrają trzeci raz?

    Bo jest ich mniejszość. Jak już wspomniałem, głupich jest więcej, bo
    postęp poszed do przodu od czasu jak kupowałeś pierwszą pralkę. Metody
    manipulacji ludzmi też uległy modyfikacjom i są dostosowane do poziomu
    debilizmu motłochu, jak jakiś minister pokazujacy krowy w telefonie.

    Starasz się usilnie trzymać tezy, że głupich jest tyle samo co mądrych,
    ale to nie jest prawda od przynajmniej 300 lat. Czyli od początku
    postępu w nauce.

    Wykrywający na całym świecie populizm świadczy chyba o tym, że
    dotarliśmy do jakeigoś punktu przegięcia, gdzie motłoch stał się
    dominującym czynnikiem decydującym o kierunkach rozwoju. Nie nauka,
    patriotyzm, ekonomia itd. Zwykły motłoch.