    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ocieplenie dachu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Sun, 22 Nov 2020 18:07:22 +0100

    22 Nov 2020 12:51:10 GMT, Budzik

    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?

    Zależy od funkcji strychu. U mnie strych nieużytkowy, na stropie nad
    (pełnym) piętrem jest 35cm celulozy (super sprawa), ale że nad celulozą
    mają być chłodnice do klimatyzacji, to musiałem docieplić sam dach, żeby mi
    nie zamarzały (co prawda tam glikol leci rozrzedzony na -20 ;) a raczej
    głównie aby się nie gotowały w lato. Dlatego dach jest pociągnięty pianą na
    grubość krokwii. I szczerze mówiąc jestem miło zaskoczony, bo na poddaszu
    było chłodno nawet w największe letnie upały. BTW pianę można pakować tylko
    otwartokomórkową i tylko gdy więźba jest wysuszona.

    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Nie ma, zależy tylko od zastosowania na strychu.

    > Drugie pytanie - czy to normalne, ze dach buduje sie w ten sposób ze sa
    > krokwie, na to połozona jakas wartstwa przypominajaca gruba
    > agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    > dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?

    W zasadzie panuje pełna dowolność. Znowu na moim przykładzie, zrobiłem
    pełne deskowanie z papą, bo dom miał stać 2 lata do momentu wprowadzenia,
    więc nie chciałem się wypruwać z kasy i montować pokrycia żeby dodatkowo
    leżało "bezczynnie" tyle czasu. Poza tym deski były w zdecydowanej
    większości odzyskane z szalunków. Sprzedawać nie warto było i kupować
    membrany zamiast tego. Gdybym desek nie miał i robił odrazu pokrycie
    docelowe to bym dawał membranę.

    --
    Pozdor
    Myjk