  • Data: 2020-11-23 14:12:22
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.11.2020 13:51, Budzik wrote:
    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?
    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Ja tam ma być tylko składzik to taniej i łatwiej wyjdzie sam strop. Jak
    będziesz regularnie korzystał, to ocieplaj dach. Ale przy ogrzewaniu też
    będzie już zawsze drożej.

    > Drugie pytanie - czy to normalne, ze dach buduje sie w ten sposób ze sa
    > krokwie, na to połozona jakas wartstwa przypominajaca gruba
    > agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    > dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?

    Kłaść nie trzeba, sam mam tak jak opisałeś. Z zalet, to nie trzeba się
    zastanawiać tyle jak się po dachu chodzi, gdzie nogę postawić. Masa
    desek wygłusza także poddasze w jakimś stopniu. Z wad, to masa dachu,
    dostęp do pokrycia od wewnątrz, cena i robocizna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz