  • Data: 2020-11-23 11:10:03
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    22 Nov 2020 18:37:12 GMT, Budzik

    > 35cm to bardzo duzo, porównujac np. do wełny.

    "Oporność" cieplna jest zbliżona.

    > Na czym polega superowośc tego rozwiazania?

    Że przyjeżdża ekipa, 2-3h i jest ocieplenie zrobione na gotowo (podobnie
    jak z pianą). Celuloza dokładniej uszczelnia niż wełna (podobnie jak piana,
    tj. brak jest łączeń). Jest w zasadzie wodoodporna (w przeciwieństwie do
    wełny która jak zamoknie to już kibel). Cenowo wychodzi podobnie jak
    wełna+praca. Oczywiście, jak ktoś robi wełnę sam, to wyjdzie wełna taniej.
    Celulozę od biedy można samemu rozsypać, tylko ona fabrycznie przyjeżdża
    sprasowana w worach i trzeba ją "podrzeć". Ekipy mają maszyny
    rozdrabniające (taki niby wertykulator) i jednocześnie ta machina dmucha
    celulozę do domu. No i jeszcze jedna zaleta celulozy na stropie -- jak
    trzeba coś poprawić to przesypujesz, gmerasz przy suficie podwieszonym,
    zasypujesz i po sprawie. Celuloza sobie po czasie "siada" i się uszczelnia.

    Anegdotka, jak przyszedł do mnie na minioną wiosnę wszystkołaz pokazać jak
    się zabezpieczać na dachu, to stąpnął sobie w tę moją celulozę, bo
    "myślałem że to taki beton architektoniczny" (sic!) i się przebił nogą do
    holu na piętrze obrywając płytę GK z kawałkiem stelaża. Całe szczęście że
    zawisł na łapach opierając się o płytę i podciąg, bo jeszcze by się
    spieprzył z 3m na łeb i niewykluczone zabił. Celuloza się wysypała, ale po
    pozbieraniu i załataniu dziury się celulozę wsypało na górę i jest jak
    nowe. ;)

    > Z ciekawości - to duzo drozsze (a moze tansze?) rozwiazanie od wełny?
    > Mozna to zrobić samemu czy wołasz ekipe?

    Piana tylko ekipą. Jeśli się zleca to wychodzi taniej piana, a zalety piany
    jak wyżej dla celulozy (pomijając że jest "palna", zaś celuloza wprost
    przeciwnie).

    --
    Pozdor
    Myjk