  • Data: 2020-11-23 12:06:54
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W niedzielę, 22.11.2020 o 13:51, Budzik napisał:

    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?
    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Jeśli nie mamy zamiaru robić na poddaszu pomieszczeń mieszkalnych,
    to ocieplanie dachu jest głupotą. Zdecydowanie lepsze, tańsze
    i praktyczniejsze jest w tym przypadku ocieplenie stropu. A jeśli
    ocieplamy strop, to tak, by można było ze strychu korzystać - czyli
    żadnej wełny, czy celulozy-srozy. Tylko styropian, lub pianka. Na
    to wystarczy położyć - nawet luzem - twarde płyty pilśniowe, by mieć
    stryszek-składzik jak się patrzy na przydasie. Kto mieszkał tylko
    w bloku, ten nie wie, że takie pomieszczenie w domu jest niezbędne.
    Oczywiście mówiąc o strychu i chodzeniu po stropie mam na myśli dom,
    a nie szopę z podwieszonymi płytami k-g zamiast stropu.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.