  • Data: 2010-03-05 15:49:46
    Temat: Re: Odkamieniacz do ekspresu kawy
    Od: jack <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzieki za porady, w serwisie jeszcze nie pytalem

    Odkamieniacz do expresów - kiedyś używałem saeco taki w płynie jeden
    pojemnik na jeden raz, obecnie odkamieniacz do expresów z lidla w
    tabletkach lub kamix do expresów. Zalewasz tabletki(płyn) wodą robi się
    roztwór - właczasz expres, otwierasz dyszę do spieniania i bez nagrzania
    przepuszczasz trochę wody tak by roztwór dostał się do bojlera 100-150 ml i
    wyłaczasz pompe. Właczasz grzanie jak na kawę i wtedy odkamieniacz robi
    swoje w środku - warto chwilę tak zostawić nagrzany. Potem pompa i ten
    roztwór wylewasz przez dyszę na mleko - jak jest kamień to leci paskudna
    ciecz zamiast wody. W razie potrzeby powtórzyć raz lub więcej - ważne by
    roztwór popracował w bojlerze chwilę na gorąco. Dotyczy to prostego
    kolbowego expresu - ja mam saeco via veneto - z zelmermi tymi prostymi jak
    sądze będzie identycznie. Dodam, że po odkamienieniu różnica w czasie
    nagrzewania i ciszy podczas grzania zauważalna wyraźnie - jak mam
    zakamieniony słychać odgłosy nagrzewania w bojlerku i dłużej sie nagrzewa
    znacznie.