  • Data: 2022-07-03 22:55:34
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy są na rynku za rozsądne pieniądze jakieś niewielkiej mocy pompy ciepła aby
    ogrzać 2 pokoje plus kuchnia łazienka łącznie 50 m 2. Plus cwu oczywiscie

    1. ogrzewanie podłogowe plus bojler. najtańsze w zakupie, najdroższe w
    użytkowaniu. Albo zamiast podłogówki grzałki do kaloryferów.
    2. wiesz jak wygląda klima typu split? To takie samo urządzenie na
    zewnatrz, a w mieszkaniu wymiennik który ogrzewa wodę. tą wodą możesz
    grzać kaloryfery lub bojler. o ile wiem, ten wewnętrzyny blok wodny jest
    drogi. rozwiązanie drogie, ale oszczędne.

    teraz weź kaklulator i policz.
    1. ogrzewasz mieszkanie i kąpiesz sie w wodzie grzanej prądem. ile to
    wyniesie? 100 - 200złotych na miesiąc? albo pojedźmy po całości -
    2.5tyś rocznie.
    2. ile zaoszczędzisz korzystając z ciepłej wody z pompy ciepła? połowę?
    zejdziesz do 25% tych kosztów? Nie sądzę, ale policzmy że uda się zejść
    do 25%. to będzie w zaokrągleniu 700zł. więc rocznie "oszczędzisz"
    1800zł. jeśli więc inwestycja w P.C. będzie kosztowała (dla
    uproszczenia) 18000zł, to ma szansę się zwrócić za 10lat, o ile nic nie
    padnie, a energii na ogrzanie i cwu będziesz zużywał raczej dużo. im
    mniej zużyjesz, tym inwestycja w PC będzie sie dłużej zwracała. jeśli
    trafi się jakaś awaria - leżysz i kwiczysz.
    ToMasz

    Ja bym zainwestował w "splita" za 3 tyś i sam pokombinował z
    rozprowadzaniem ciepłego powietrza..... z przedpokoju do reszty
    pomieszczeń. no i bojler.