    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <10p01hkxflgdm$.3bpkj5cyccq7.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <r...@4...net>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 4 Jan 2021 17:11:37 +0100

    > Tradycyjna odpowiedź to: Użytkownik postawił tezę, niech dowodzi.
    > Bardziej konkretnie, to wprowadził pojęcie "urządzenia grzewczego".
    > Niech nim będzie farelka w pokoju. Jest dosyć oczywiste, że każdy erg
    > ciepła wytworzony przez tą farelkę będzie zaliczony do sprawności i
    > zatem ona wyniesie 100%. Więc jest klasa "urządzeń grzewczych" mająca
    > 100% sprawności bez względu na ilość czy częstotliwość uruchomień. Więc
    > jest co najmniej winny nieprecyzyjności. Jak się sprecyzuje, będę
    > argumentował dalej.

    Widzisz. Jak byś miał odrobinę wiedzy to wiedziałbyś, że nawet grzejąc
    farelką czy też kotłem elektrycznym z grzałkami na zasadzie załączania
    wyłączania tego urządzenia są większe straty energii niż w przypadku,
    kiedy dane urządzenie grzewcze grzeje non-stop i idealnie dostosowuje
    moc grzewczą do zapotrzebowania. Dzieje się tak pomimo nawet tego, że
    samo urządzenie posiada prawie 100% sprawność.

    Co prawda w przypadku urządzeń elektrycznych o bezpośrednim
    przetwarzaniu energii elektrycznej na energię cieplną (grzałki czy też
    kotły elektrodowe), straty te są o wiele niższe niż w przypadku kotłów
    stałopalnych, gazowych, olejowych czy pomp ciepła, ale także występują.

    Co zaś się tyczy tez i dowodzenia to niczego nie muszę udowadniać, bo
    jest to wiedza powszechnie znana wśród fachowców. Uważasz inaczej to sam
    udowodnij, że nie mam racji.