  • Data: 2016-05-08 00:01:46
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 7 maja 2016 23:53:39 UTC+2 użytkownik gobo napisał:

    > A przegrzewasz wodę od czasu do czasu (Legionella)? Nas jest trójka i

    Tak - raz w tygodniu, pompa ma taki program. Ja akurat mam pompe ecopola
    (ecopol-system) i bardzo polecam. Proste, porzadne komponenty, nie ma sie
    co zepsuc. Widzialem pompe viessmanna od srodka i OJEZU - to ma tyle
    elektroniki ze jak sie zepsuje to najpierw wolasz elektronika, zamiast
    hydraulika / chlodnika ;) W mojej pompie jest piec elementow na krzyz
    zlutowanych - i tak ma byc :) NIBE ktore chcesz kupic tez jest naszpikowana
    niezle elektronika. Moja to taki stary mercedes beczka, co go odpalisz nawet
    na oleju roslinnym i zrobi milion kilometrow bez wiekszej awarii. A ta NIBE
    to taki jak dla mnie renault, co nawet do wymiany zarowki musisz jechac
    na serwis ;) Ma za to ladny wyswietlacz, statystyki i wykresiki ale chyba nie
    o to w urzadzeniu, ktore ma byc niezawodne chodzi :-)

    > taki baniak 300l z wodą o temperaturze około 45stC wydaje mi się
    > optymalny dla nas. W takim przypadku grzałka np. raz na tydzień
    > musiałaby podnieść temperaturę z tych 45 do 70stC - różnica nie jest
    > zbyt wielka - musiałbym poczytać jak obliczyć ilość prądu zużytą na ten
    > proces.

    70-45 = 25st, mnozysz razy wage wody (300kg) i cieplo wlasciwe wody (~4200J)
    i wychodzi 31500000J / 3600000 = 8,75kWh :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.