    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 8 Sep 2016 07:55:50 -0700 (PDT)
    <l4dki0625nkc$.dlg@myjk.org> <nprust$6bb$1@node2.news.atman.pl>
    <nprv0u$6bb$2@node2.news.atman.pl> <nps0lv$joq$1@dont-email.me>
    <57c6e3d1$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <57c6ec40$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <nq78jr$uvv$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1olemsx9q0xux$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <j5v5bzsybg96$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <l...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1nc3gb9fymqjm$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: PC a GAZ
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 8 września 2016 12:19:07 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Nie znam parametrów ocieplenia Twojego domu (poza powierzchnią), ale to
    > dużo IMHO.

    20cm na ścianach, 15cm pod podłogą, na razie 30 wełny na suficie,
    ale będzie więcej bo od góry mnie nic nie ogranicza i w wolnej chwili
    będę tam sypał albo kładł coś taniego, lub coś co aktualnie jest
    w promocji (czasami trafia się wełna nawet za 5 zeta/m2, pewnie jest
    to dziadostwo ale zawsze dodatkowe 15 cm swoje robi).
    Okna nieco wysunięte w ocieplenie, okna same w sobie jakieś
    niby energooszczędne, ale w programie założyłem że są ciut lepsze
    od zwyczajnych.

    > Ponad 2MWh na urządzenia pomocnicze to też coś sporo.

    No to muszę sprawdzić, program ma jakieś współczynniki, które
    samemu się określa za pomocą podpowiedzi i być może coś sknociłem.

    > Mnie przy 180m2 grzanej podłogi wyszło z audytu 3MWh/rok za wszystko co
    > produkuje ciepło (CO, CWU, Reku). Przy 50 gr/kWh prądu, wychodzi 1500
    > zł/rok, u Ciebie jakby 4500 zł. Chyba musisz to przeliczyć ponownie.

    Średnia cena energii za ogrzewanie wyjdzie niżej niż 50gr.
    A generalnie liczyłem ze sporym zapasem, nie uwzględniłem np. rolet
    w oknach i paru innych rzeczy, sprawność reku dałem nieco niższą.
    Wolałem mieć zapas na okoliczność partactwa wykonawców. Teraz jak
    to wszystko podciągnę do standardu cywilizacyjnego to na pewno
    wyjdzie dużo mniej.

    Zima za pasem, zamontuję sobie licznik energii na pompie i będzie
    czarno na białym widać, ile żre.

    L.