    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PLC a elektrozawory
    Date: Tue, 15 Sep 2020 22:11:23 +0200
    <5f611ab8$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 15 Sep 2020 21:49:14 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To podaj maksymalną wartość oraz typ zabezpieczenia jakie jest w
    > stanie
    > zabezpieczyć taki przewód  przed skutkami zwarć.
    > Albo chociaż podaj wzór lub gdzie szukać tych wzorów.

    Śmiesz żartować chyba.
    Dobór zabezpieczen wg obciążalności przekrojów w danej temperaturze,
    dla odpowiedniej izolacji, ilości i rodzaju żył oraz rodzaju ich
    ułożenia jest w tabelach. Wiedzą o tym już studenci 4 roku
    elektrotechniki jak robią projekt elektryczny. Serio nie wiedziałeś o
    tym? Nie jesteś inżynierem?

> [...]
    > wystarczającym,
    > aby w cienkim przewodzie wydzieliła się wystarczająca ilość energii
    > postaci ciepła, które może doprowadzić do zapalenia się izolacji
    > tego
    > przewodu.
    > Aby to wszystko policzyć musisz znać wartość prądu zwarciowego,
    > który
    > zależy od wartości impedancji pętli zwarcia, przekrój przewodu,
    > czas
    > wyłączenia zabezpieczenia z uwzględnieniem charakterystyki tego
    > zabezpieczenia oraz współczynnik "k", który określa się dla danego

    Przestań się onanizować teoriami, które są oczywistościami dla
    każdego inżyniera elektryka. Przed chwilą zrobiłem test robiąc
    zwarcie na tym przewodzie 1.5mm2 podłączony do 10mm2 który jest
    zabezpieczony 25A. Wyleciało natychmiast zabezpieczenie, przewód
    nawet nie zrobił się ciepły. Cały twój wywód o kant dupy potłuc, mimo
    że jest teoretycznie poprawny.

    --
    Marek