    Subject: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <h...@u...dl>
    Date: Sun, 26 May 2019 18:10:51 +0200

    On 26.05.2019 10:59, test wrote:

    > No to milcz, ja nie potrafie gdy jakis cwok szerzy "wiedze" o impulsach
    > pradu stalego. Potem sie dziwic, ze polibude koncza matoly, a plebs
    > glosuje jak glosuje.

    To się nawet nazywa High energy EMP Electromagnetic Pulse of the DC current.
    Kondensator jest naładowany czyli zgromadził energię w polu elektrycznym
    przy spolaryzowanych swoich okładkach i jest naładowany. Na jego
    zaciskach masz nadmiar elektronów z jednej i ich brak z drugiej. Pole
    elektryczne pomiędzy okładkami jest takim śmiesznym stanem przestrzeni,
    opisanym jako kondensat fotonów, które doprowadzi do jonizacji powietrza
    jeżeli przekroczy jakąś wartość. Inaczej przebije izolator między okładkami.
    Czyli ta chmura względem ziemi jest mierzalna jako DC. Jak przeskakuje
    iskra po jonizacji powietrza to dalej jest to impuls DC tyle, że o
    zmiennym natężeniu.
    To pole magnetyczne wokół wyładowania narasta więc wywołuje
    oddziaływanie na elektrony w metalach w swoim zasięgu, po czym rośnie,
    rośnie, rośnie i gwałtownie zanika.A gwałtowny zanik pola magnetycznego
    w cewce czy czymkolwiek co ma indukcyjność wywołuje "zamianę" pola
    magnetycznego na napięcie w przewodzie, tyle że o przeciwnym kierunku i
    znacznie większej energii.
    Po to daje się diody w kierunku zaporowym przy sterowaniu cewkami
    przekaźników.