eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePirometr jako tania alternatywa dla kamery termowizyjne. › Re: Pirometr jako tania alternatywa dla kamery termowizyjne.
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pirometr jako tania alternatywa dla kamery termowizyjne.
    Date: Mon, 22 Nov 2010 21:40:52 +0100

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:icdbpm$6vj$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > ale wlasnie o to chodzi ze to pomiar orientacyjny
    > powie ci tylko gdzie zimniej gdzie cieplej - tak jak kamera termowizyjna
    > mniej wiecej
    >
    > pewnie ze flir bedzie lepszy, ale nie oszukujmy sie kosztuje 100x wiecej i
    > jest rozwiazaniem dedykowanym do takich zastosowan a pirometr ma ci
    > zmierzyc temperature punktu tudziez malej powierzchni

    Owszem masz racje, pytanie tylko jakich rozbieznosci sie spodziewamy. Jezeli
    budynek jest znacznie spierniczony to rozbieznosci moga byc..., powiedzmy
    duze. W innym przypadku moze to byc w granicach bledu a to juz kiepska
    informacja. Nie wiem jakie moga byc rozbieznosci, ale sadze, ze 10 stopni
    nie bedzie malo. Te 10 stopni przy 4 stopniach tolerancji nie daje
    wiarygodnego wyniku, bo sciana w rogach tak czy tak zwykle jest zimniejsza.
    Po prostu uwazam, ze kupowanie tanich, niepowtarzalnych pirometrow to
    wydanie pieniedzy na zabawki bez szans na dowiedzenie sie czego kolwiek
    wartosciowego. Jak kupic to cos co mozna obdazyc jakims zaufaniem, ale to
    chyba szkoda pieniedzy na pomiar jednego domu w wybranych miejscach.
    Nie dawno temu kupilem termometr ktory mialby pokazywac temp. glikolu na
    wyjsciu z zasobnika. Polozylem obok sterownika pokojowego i widze, ze wynik
    pomiaru jest rozny o ok. 1 stopien w dol wzgledem sterownika. Kilka prob
    pomiaru w roznym czasie daje rozne wyniki mimo tej samej temperatury. Stala
    temp. wody w zasobniku a wyniki od 0,5 do 1,5 stopnia rozny, szczescie ze
    tylko w dol. Roznica niby niewielka, ale do zastosowan planowanych zupelnie
    sie nie nadaje. Wydalem pieniadze na rzecz z ktorej nie mam zadnego pozytku.
    Nawet za oknem mi nie pokaze kiedy woda zamarza z takim rozstrzalem.

    Pozdro.. TK