eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePolityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł › Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
  • Data: 2015-07-04 12:17:37
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-30 o 16:30, Marcin N pisze:

    > Nie zbudujesz za 270 tys domu ok 100 m2 pod klucz. Z pompą ciepła,
    > podłogówką i solarami. Nawet w technologii szkieletowej wyjdzie drożej.

    Po co podłogówka, jeśli roczne zapotrzebowanie na ogrzewanie wynosi ok.
    500-700kWh?

    Ogrzewanie CWU (przy prysznicach i armaturze energooszczędnej) to może
    być ok. 2000kWh rocznie.

    Możesz spokojnie ogrzewać prądem.

    Jeśli jeszcze wejdą przepisy prosumenckie, to ceny paneli PV spadną, do
    tego potrzeba jeszcze dobrego akumulatora (Powerwall nie jest jeszcze
    rozwiązaniem problemu, ale gdyby to się zmieniło) to wtedy będziesz się
    mógł odciąć się od elektrowni. Ale to jest jeszcze niewiadoma, bo nie
    wiadomo, jak przemysł OZE się rozwinie.

    > Przypominam: pod klucz.

    Nie wiem, czy to będzie 270 tys. Jedno jest pewne, aby taki dom zbudować
    trzeba zacząć inaczej myśleć o całym domu a w szczególności o ogrzewaniu.

    Proponuję zapoznać się np. z taką koncepcją jak poniżej. To jest tylko
    przykład, ale pokazuje, że sposób myślenia o domu autonomicznym musi być
    w całości inny:

    http://www.domadd.pl/

    Tutaj jeszcze dwa artykuły na ten temat:
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2863/jak-najlepie
    j-ogrzewac-dom-prawie-zeroenergetyczny
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2618/heat-master-
    czyli-rozum-w-sluzbie-dobrostanu-czlowieka-i-ochrony
    -zabytkow

    Natomiast jeśli będziesz chciał budować po staremu i dołożyć do tego
    pompę ciepła, podłogówkę, solary to zapłacisz za dom tyle, co normalny +
    koszty dodatków, które zrobisz. Połączysz wady i koszty obu rozwiązań.

    M.